Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
sept. 15, 2011 Andrei Şandor Actualitate 0 1106 vizualizari
Șeful local al Mișcării Verzilor Democrat Agrarieni (MVDA), Horea Vușcan, critică prețul foarte mare al kilometrului de pistă de bicicletă de 35 km care va uni Oradea și Berettyoujfalu. În opinia tânărului politician, suma de 6 milioane euro, anunțată în momentul detalierii proiectului finanțat și din bani europeni (link), înseamnă 170.000 euro pe kilometru. Vușcan susține că a solicitat un calcul de preț de la mai multe firme private care se ocupă de construcții de asemenea obiective și că prețul mediu la care s-a ajuns este de aproximativ 70.000 euro. Deci cu vreo 100.000 euro/km mai puțin decât în cazul proiectului care traversează frontiera dintre România și Ungaria. Concluzia liderului MVDA este simplă: chiar dacă e mai mult pr bani proveniți din fonduri europene (adică tot bani publici), afacerea miroase a mânărie. Horea Vușcan crede că semne mai clare de sifonare a banilor vor fi vizibile în momentul în care vor fi cunoscuți constructorii. La acest capitol, politicianul local nu scutește de suspiciunile de fraudă nici parteamaghiară implicată, arătându-se convins că și dincolo de graniță există firme favorite gen Selina sau Constructorul Sălard (referire la constructorii apropiați de majoritatea șantierelor demarate de Municipalitatea orădeană). Cu tot scepticismul legat de pista transfrontalieră de biciclete, joi (15 septembrie), Horea Vușcan l-a felicitat pe primarul Ilie Bolojan pentru „prețul corect” impus pentru traseul Oradea – Băile 1 Mai. Potrivit calculelor făcute, valoarea de 74.000 euro/km este una foarte apropiată de cea reală, neumflată.
iun. 06, 2016 0
mai 30, 2016 0
mai 23, 2016 0
mai 23, 2016 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0