Actualizat noiembrie 8th, 2024 12:51 PM
oct. 10, 2024 Daniel Ardelean Actualitate, business, Cele mai citite stiri, Frontpage 0 959 vizualizari
La 18 ani de la deschiderea primului magazin – Auchan Titan, retailerula dezvoltat o rețea multi-
format având în prezent peste 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC,
MyAuchan și Simply care servesc zilnic, în medie, peste 350.000 de clienți. Primul retailer care a
lansat în România conceptul de discount generalizat, Auchan își menține neclintita promisiune
de a oferi românilor prețuri mici zi de zi, cu un accent puternic pe produse și producători locali,
alimentație sănătoasă și responsabilitate față de mediul înconjurător.
Dezvoltare multi-format
În primii 9 ani, Auchan s-a concentrat pe dezvoltarea formatului de hipermarket, ajungând la 33
de magazine în 18 orașe până în 2015. În următorii 3 ani, a lansat formatul de proximitate și
magazinul online, iar în 2019 a deschis primul supermarket. În 2023, Auchan finalizează unul dintre
cele mai ample proiecte din retail, integrarea a aproximativ 400 de magazine MyAuchan în stațiile
Petrom. Tot în 2023, a introdus conceptul de hiper-discount, prezent astăzi în magazinele ATAC
Hiper Discount. Anul acesta. Auchan a marcat o premieră pe plan local prin inaugurarea primului
magazin 100% autonom, Auchan Go. De asemenea, a lansat franciza Simply by Auchan.
În prezent, Auchan este prezent în toate județele, având o rețea formată din 26 de hipermarketuri,
7 hipermarketuri discount ATAC, 8 supermarketuri, 395 de magazine MyAuchan, majoritatea în
stațiile Petrom, 4 magazine Simply by Auchan și o strategie client omnicanal.
„Este un moment de bucurie și de recunoștință pentru toți cei care au contribuit la ceea ce este
Auchan România astăzi: angajați, partenerii furnizori și producătorii români, parteneri de dezvoltare
și servicii, clienți, comunitate, autorități, concurenți. La 18 ani putem fi mândri că suntem o companie
care creează valoare în România pentru români, alături de producători români, implicată în activități
de responsabilitate, la nivel local sau național, și că ne-am construit un ADN de comerț sustenabil,
cu prețuri mici care susțin cu adevărat puterea de cumpărare, cu game largi care permit o viață mai
sănătoasă.
Facem lucrurile din convingere, din suflet, cu multă seriozitate, iar inovația ne-a caracterizat
permanent în acești 18 ani, pe toate planurile. Împreună cu toți cei 7000 de colegii și alături de toți
partenerii noștri rămânem motivați de viziunea noastră de a permite tuturor românilor să mănânce
mai bine, să trăiască mai bine și împreună să protejăm planeta. La mulți ani, tuturor!” a precizat
Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.
Parteneriate puternice cu producători locali și un sprijin permanent pentru mărcile românești
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, gama
alimentară fiind formată în proporție de peste 90% din produse de la companii din România. Pe
rafturile hipermarketurilor Auchan se regăsesc aprox. 50.000 de produse, din care circa 1.300 sunt
produse alimentare marcă proprie. Din acestea, peste 1000 sunt produse în România, cu
producători locali.
Mai mult, Auchan a dezvoltat până în prezent 85 de filiere de produse agro-alimentare românești,
respectiv colaborări pe termen lung cu 50 de producători locali, prin care Auchan pune la
dispoziția clienților produse cu calitate și trasabilitate controlate, cu gust local, autentic.
Peste 7.000 de locuri de muncă create și peste 50 de meserii
Cu peste 7.000 de angajați care activează în peste 50 de meserii în ecosistemul Auchan, retailerul
este unul dintre cei mai mari angajatori din țară și oferă un mediu de lucru incluziv, cu numeroase
oportunități de promovare și programe de dezvoltare, alături de pachete competitive de beneficii
și compensații, cu scopul de a sprijini permanent starea de bine a angajaților.
Vechimea medie în companie este de 8 ani, în timp ce aproape o treime dintre angajați lucrează
la Auchan de 10 ani. Mai mult, peste 340 dintre aceștia fac parte din echipa Auchan încă de la
înființarea companiei.
Business sustenabil și impact în comunitățile locale
Integrând grija pentru mediu în valorile sale fundamentale, Auchan investește puternic în proiecte
de sustenabilitate. Compania desfășoară constant campanii de conștientizare pentru un consum
responsabil și a implementat numeroase proiecte axate pe reciclare, combaterea risipei
alimentare, reducerea plasticului și promovarea economiei circulare de-a lungul întregului lanț
valoric.
În egală măsură, compania își reconfirmă angajamentul față de comunitățile locale prin sprijinirea
anuală a numeroase proiecte sociale și campanii de solidaritate.
Cifre cheie sustenabilitate:
– Peste 1,2 mil. de litri de ulei alimentar colectat și predat spre reciclare
– Peste 130 de milioane de ambalaje PET /Alu/Sticlă reciclate, dintre care 32 de milioane
colectate cu 7 luni înainte de startul SGR
– Peste 20 de milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă
– Peste 200 de tone de textile colectate pentru donații și reciclare
– 16 hipermarketuri dotate cu panouri fotovoltaice
Alte proiecte și inițiative marcante lansate de Auchan:
– (2011) Primele aparate de tip RVM pentru recuperarea PET-urilor
– (2018) Filmul documentar România neîmblânzită,
vizionat de 80.000 spectatori, proiectat in peste 55 de tari din lume și premiat cu Delfinul de
Aur la Cannes Corporate media & TV Awards
– (2019) Programul de colectare și reciclare a uleiului alimentar uzat, lansat în premieră
la nivel de piață, ajuns în prezent la 1,2 mil. litri colectați și transformați în bicombustibil
– (2019) Semnarea parteneriatului pe termen lung cu Federația Română de Ciclism și
susținerea Turului României
– (2020) Clubul Mărcilor Emblematice Românești, un amplu proiect de promovare a
mărcilor cu tradiție, înființate pe plan local
– (2021) Programul de fidelitate MyCLUB Auchan, folosit în prezent de peste 1,8 mil.
membri
– (2021) În premieră în retail, Auchan lansează shop-in-shop-urile O nouă viață, proiect
de responsabilitate socială axat pe economia circulară a hainelor
– (2023) Crearea companiei Auchan Renewable Energy, având ca principal obiect de
activitate producția, transportul și distribuția de energie electrică și o misiune-cheie în
atingerea obiectivelor climatice ale Auchan România.
– (2024) Primul magazin 100% automatizat, Auchan GO
– (2024) Auchan Berceni, primul magazin aliniat standardelor internaționale privind
accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități
Despre Auchan Romania
Auchan România are în portofoliu 440 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 7
hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 8 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape
400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, 3
magazine în franciză Simply by Auchan, precum și magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de
afaceri cu taxe în 2023 de peste 1,6 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în
care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi
game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
nov. 18, 2023 0
nov. 18, 2023 0
oct. 17, 2023 0
oct. 12, 2023 0
nov. 08, 2024 0
nov. 08, 2024 0
nov. 08, 2024 0
nov. 07, 2024 0