Actualizat noiembrie 22nd, 2024 3:12 PM
iul. 07, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Învăţământ 0 2871 vizualizari
S-a bucurat pentru apariţia Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr 81/2016, care definește pentru prima dată în România, învățământul profesional dual. De asemenea, a primit cu bucurie amendamentele adoptate de Comisia de învățământ din Camera Deputaților, care au îmbunătățit legea de aprobare a ordonanței. Dar Senatul a stricat bucuria. Deputatul Florica Cherecheş (PNL) acuză Comisia de învățământ din Senat, condusă de pesedista Ecaterina Andronescu, că „a modificat, în punctele esențiale, textul adoptat de Camera Deputaților”. Iar modificările nu-i sunt pe plac parlamentarei care a militat de ani de zile pentru promovarea aşa cum s-ar cuveni a învăţământului profesional dual. Fostul viceprimar al Oradiei informează că a trimis Administrației prezidențiale „un document care cuprinde modificările pe care le propun la textul adoptat de Senat, care cerea, aproape în întregime, revenirea la varianta votată de Camera Deputaților”.
Cherecheş îi cere preşedintelui Klaus Iohannis să retrimită legea la Parlament pentru reexaminare. Solicitările deputatului liberal se referă la: includerea formării profesionale a adulților în cadrul învățământului profesional dual, la respectarea obligației ca agentii economici să îndeplinească un set minim de cerințe unitare pentru a se implica în învățământul dual (pentru a facilita mobilitatea absolvenților dintr-o companie în alta), la menținerea în lege a unui orizont de timp legat de obținerea nivelurilor 4 și 5 pentru absolvenții nivelului 3, respectiv 4, dar şi la posibilitatea finalizării studiilor liceale de către absolvenții unei școli profesionale. De asemenea, Florica Cherecheş doreşte „menținerea unui rol important al agentului economic în relația cu școala parteneră, prin prevederile referitoare la componența consiliilor de administrație”. Demnitarul orădean susţine că cele de mai sus „sunt rodul consultării pe care am avut-o cu alți colegi parlamentari și cu reprezentanți ai unor ONG-uri și instituții” precum Inițiativa pentru Competitivitate, Consiliul Național pentru Dezvoltarea Învățământului Profesional și Tehnic, Institutul de Cercetare a Calității Vieții, Universitatea Babeș-Bolyai sau World Skills Romania.
Conform unor date statistice transmise de deputatul PNL, în 2011, „ca urmare a desființării școlilor profesionale de către ministrul de atunci, Ecaterina Andronescu”, numărul elevilor din acest sistem de învăţământ profesional dual a scăzut la 12.382 (de la aproape 290.000!). Mai aproape de acest moment, în anul școlar 2016/2017, conform datelor de la Ministerul Educației, 83.240 elevi erau cuprinși în învățământul profesional la nivelul întregii țări.
sept. 21, 2022 0
sept. 09, 2021 0
iul. 28, 2021 0
iul. 15, 2021 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0