Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
iul. 23, 2016 Andrei Şandor Politică 0 2317 vizualizari
Noua conducere a PNL Bihor turează motoarele și pentru o ofensivă la nivel de legislativ național. Prim-vicepreședintele Găvrilă Ghilea (foto), cel care se ocupă de organizare în sânul filialei bihorene, spune că urmează ca, pe ultima sută de metri a actualului mandat, toți parlamentarii liberali au sarcina de a face presiuni (desigur, în limitele legii) asupra Ministerului Transporturilor (MT) în vederea urgentării finalizării sau, după caz, începerii anumitor investiții importante pentru Bihor.
În conferința de presă de vineri, la care a participat alături de președintele filialei, Ilie Bolojan, senatorul Ghilea a și punctat care sunt acele proiecte / investiții la care se referă. În primul rând, este vorba despre șantierul recurent de pe DN 76, despre care fostul lider PDL Bihor spune că se află într-o stare de „gravitate majoră”. Despre lucrările în sine, Găvrilă Ghilea a declarat că ele „nu merg în ritmul în care ar fi necesar, din diferite motive care, unele, aparțin de companiile care lucrează acolo, iar altele, poate, și de anumiți funcționari din MT”.
O altă investiție pentru care liberalii bihoreni vor să utilizeze (și) arma parlamentarilor este cea a doritlor centuri ocolitoare Aleșd sud și Beiuș – Ștei. „Sunt investiții care au fost cuprinse în Masterplanul de transport, însă nu au primit finanțări”, a precizat senatorul liberal. Filiala bihoreană a PNL nu uită nici de Autostrada Transilvania, mai ales că un fel de tată spiritual al proiectului este fostul lider local Cornel Popa. La acest subiect, Găvrilă Ghilea amintește de tronsonul Borș – Suplac – Gilău, existând, aparent, informații cum că lucrările (între Borș și Suplacu de Barcău) vor redemara la începutul lunii august. De asemenea, demnitarul bihorean spune că studiul de fezabilitate pentru Suplac – Gilău este în lucru, intenția fiind ca și acolo să se lucreze în 2017.
Preluând proiectul inițiat de Municipalitate, PNL Bihor va face lobby parlamentar și pentru legătura dintre Oradea și viitoarea autostradă. Prim-vicepreședintele filialei a descris proiectul ca fiind „o investiție foarte importantă pentru Oradea și pentru cei care vin dinspre Arad sau Deva”.
Nu în ultimul rând, senatorii și deputații liberali bihoreni vor să discute cu MT despre electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea, lucrare care ar fi deja planificată, potrivit datelor preluate din presa centrală, investiția făcând parte din strategia Ministerului de resort și din Masterplanul de Transport.
mart. 22, 2024 0
mart. 11, 2024 0
iul. 14, 2023 0
apr. 29, 2023 0
nov. 19, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 04, 2024 0