Actualizat ianuarie 25th, 2025 5:46 PM
nov. 07, 2013 Andrei Şandor Politică 0 1603 vizualizari
Bucuria repornirii lucrărilor la tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania, anunțată de ministrul proiectelor de infrastructură, Dan Șova, ar putea fi umbrită de un amănunt financiar nepromovat de pesedist. Senatorul democrat-liberal Găvrilă Ghilea (foto), președinte al PDL Bihor, susține că la Ministerul condus de Șova ar exista deja creionată forma contractului de concesiune, documentul prevăzând că Statul Român va plăti firmei care va câștiga dreptul de a lucra pe porțiunea Borș – Suplac o sumă cuprinsă între 50 și 90 de milioane de euro/an. Asta dacă constructorul în cauză, din diverse motive, nu-și va recupera investiția în ritmul proiectat la început.
Om de afaceri și cunoscător al domeniului construcțiilor, senatorul Ghilea spune că, fie și în caz de concesionare, o firmă își face proiecția recuperării banilor investiți și își ia măsuri pentru a nu rămâne sub nicio formă în pagubă, nici măcar un an. Liderul PDL Bihor apreciază intenția declarată a ministrului Dan Șova de a face tronsonul din Bihor al Autostrăzii Transilvania, dar se arată sceptic: „În condițiile în care, de când au venit la guvernare, cei de la USL au tot tăiat de la investiții și nu au reușit să taie panglica de la nicio investiție demarată de miniștrii PDL, e greu de crezut că Borș – Suplac va fi gata în 2016”, a declarat politicianul bihorean.
În aceeași ordine de idei, Găvrilă Ghilea nu vede de ce este așa o diferență între costurile știute (aproximativ 230 milioane euro) și cele anunțate de reprezentantul Executivului social-liberal (337 milioane euro). Senatorul pedelist speră, totuși, ca anunțul făcut de ministrul Șova la Antena 3 (link) „să nu fie doar o fumigenă”.
Teoretic, acest lucru va fi clar în momentul în care va fi definitivat bugetul pentru 2014: vor fi sau nu trecuți bani în dreptul acestei investiții atât de necesare pentru întreaga regiune?
ian. 21, 2025 0
ian. 20, 2025 0
ian. 17, 2025 0
ian. 15, 2025 0
dec. 02, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 24, 2024 0