Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
oct. 14, 2016 Andrei Şandor Actualitate, Politică 2 2208 vizualizari
Ofensați că șeful Ministerului Transporturilor (MT), Sorin Bușe (foto), a ignorat Consiliul Județean (CJ) la ultimele descinderi în Bihor, liderii instituției fac publică o scrisoare deschisă adresată reprezentantului Guvernului României. Semnată de toți cei trei membri ai Executivului CJ – Pasztor Sandor, Ioan Mang și Traian Bodea -, epistola conține o serie de precizări cu privire la diverse proiecte de infrastructură rutieră pe care județul le are în derulare, multe fiind în legătură (direct sau indirect) și cu drumurile naționale gestionate de CNADNR. Adică un motiv pentru care ministrul Bușe ar fi trebuit să se arate interesat și de o întrevedere cu cei de la CJ.
De asemenea, cu toate că aerogara orădeană nu e în subordinea MT, liderii de la județ consideră că ministrul de resort ar fi trebuit să își includă în program și o discuție legată de această poartă de intrare în țară. Idem despre zona Borș – alt important punct de acces în România – și despre porțiunea bihoreană a Autostrăzii Transilvania. Având în vedere aceste teme, președintele și vicepreședinții CJ Bihor consideră că ar fi fost oportună o întâlnire cu ministrul Transporturilor. Doar că, aparent, Sorin Bușe (sau staff-ul său) nu au anunțat așa cum ar fi trebuit vizitele de lucru făcute în județul nostru. În scrisoarea deschisă, șefii CJ subliniază că, în mod normal, vizita unui ministru „este anunțată tuturor instituțiilor din arealul respectiv care au tangență cu acel domeniu”. Care ar fi tangența, în afară de interesul comun pentru Autostrada Transilvania și pentru circulație cât mai bună pe toată rețeaua de drumuri? Ei bine, Pasztor, Mang și Bodea îl informează pe ministrul de resort și asupra faptului că, spre exemplu, există două drumuri județene predate către CNANDR, șosele care „necesită intervenții importante”.
Pe de altă parte, conducerea CJ Bihor solicită clarificări cu privire la motivele pentru care „lucrările unor centuri, deja începute pe fonduri europene prin POS Transport 2007 – 2013, nu avansează și ce soluții există pentru continuarea lor pe noul program (de finanțare) 2014 – 2020”. Conducătorii județului afirmă că nici Instituția Prefectului nu a putut da detalii despre programul lui Bușe. „În cazul în care în calitate de ministru tehnocrat sunteți interesat într-adevăr de problemele județului Bihor și nu doar vă aflați în campanie electorală mascată, sperăm că la proxima ocazie să văr faceți timp și pentru instituția care gestionează proiectele întregii comunități”, scriu liderii CJ Bihor.
Vă invităm să descărcați și să citiți scrisoarea-deschisa-catre-ministrul-buse.
mai 30, 2024 0
mai 26, 2024 0
mai 16, 2024 0
apr. 30, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
Cine-i in campanie? cine vine cu acuze la celalalt si cine-a venit strict pentru proiecte in aria lui de responsabilitate?
Sunt si eu curios care-s proiectele de modernizare a drumurilor NATIONALE derulate de Consiliul Judetean?! Asa ca, cine-i in campanie electorala? Sunt curios si eu in cate locuri din tara se fac drumuri JUDETENE (prioritar celor nationale) prin guvenrul central de la Bucuresti, prin Min.Trasnp., dat fiind traficul de cateva sute de masini pe ora, pe drumurui judetene vs. traffic de zeci de mii de masini pe ora pe drumuri nationale. Asa ca, cine-i in campanie electorala? Singurul punct serios din ce ar putea discuta cu ministrul e la aeroport pentru noul terminal, unde sapt. trecuta ministrul le-a facut invitatia sa ii propuna colaborari, sa faca si ei studii si proiecte, sa gaseasca si ei surse de finantare si apoi sa i le predea (precum cu centurile si pasajele). Dar n-au vrut sa intre primaria in actionariatul aeroportului, n-au bani sa faca un terminal de 2 m eur, nu se descurca sa gaseasca o axa de finantare pt a se face, iar la statia de deseuri (singura firma din subordinea C.J.Bh care le-ar putea adduce profituri il pun pe hotul de zeci de milioane de eur, Kiss sa fie director executiv! Asa ca, de unde bani?!) Cat de misto e conferinta CJ-ului e clar, daca vor sa discute de legislatie, sa vorbeasca cu Dragnea si Ponta, ca-s in parlament. Iar de transport in comun la nivel judetean si de piste de biciclete e ograda lor, nu a ministerului, din nou. Nu ceri altuia sa-ti faca tie treaba. De parca la Oradea s-ar fi facut pe banii ministerului si a guvernului / buget national pistele de biciclete. La comunisti si propaganda e la misto mai nou.
Nu pot sa nu remarc cu ce se-ocupa conducerea C.J.Bh: sa faca panouri pe care scrie numele institutiei in maghiara la conferinta de aeronautica, si prezinta cele mai mari orase: 90% in limba maghiara, si printre, mai apare Oradea si Marghita, Sacuieni, Szalonta si Valea lui Mihai. Traiasca proiectele si harnicia, ca urla dupa ajutor de la minister ca sa le faca lor piste de biciclete, dar nu accepta ajutor de la primarie ca sa bage bani in aeroport!
Am citit scrisoarea in original, care zice intr-un scurt rezumat:
1) Introducere – “apreciem ca va pasa de Bihor”;
2) Cuprins – “C.J.Bh AR PUTEA derula lucruri de interes in privinta transporturilor (intrare in tara la Bors, aeroport, drumuri judetene care de le facem, nu mai circula nimeni pe DN1, DN19, DN76)”; si
3) Incheiere – “ba boule, esti in campanie! Vino de discuta cu noi despre actualele noastre prioecte de interes NATIONAL: piste de biciclete si licitatii de transport public judetean.”
Chic!