Actualizat decembrie 9th, 2024 9:58 AM
oct. 21, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 189 vizualizari
Două proiecte importante, care vor dezvolta mobilitatea urbană și vor îmbunătăți înfățișarea orașului, precum pasajele de la Gară și Magazinul Crișul, au fost publicate în SEAP în vederea execuției lucrărilor.
Anunțul de participare cu numărul CN1074417 / 17.10.2024 prevede execuția lucrărilor pentru obiectivele de investiții:
LOT 1: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa I”
LOT 2: „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea – Etapa II”.
Data limită de depunere a ofertelor în SICAP este 21.11.2024, ora 15:00.
Valoarea estimată a celor două proiecte este de 159.792.842,86 lei fără TVA.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 1, zona Magazinului Crișul
Obiectivul de investiții vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.
Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se va reabilita rețeaua de utilități, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat.
Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud, cu următoarele dimensiuni:
Lungime totală pasaj: 340 m
Lungime rampă 1: 128 m
Lungime pasaj subteran: 102 m
Lungime rampă 2: 110 m
Lățime bandă/rampă de urcare/coborâre: 2×4.00 m
Gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m
Lățime bretea laterală (la nivel): 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
Lungime tronson amenajat: 930 m
Suprafață carosabilă bandă dedicată: 6.300 mp
Suprafață carosabilă: 15.430 mp
Suprafață piste velo: 315 mp
Suprafață trotuar: 12.200 mp
Spații verzi: 2.300 mp
Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii, Etapa 2, zona Gării Oradea
Această investiție vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (str. Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz, prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului.
Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și a unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, și se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.
Pentru pietonalizarea Pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii, pe relația Nord-Sud, cu următoarele dimensiuni:
Lungime totală pasaj: 566 m
Lungime rampă 1: 90 m
Lungime pasaj subteran: 380 m
Lungime rampă 2: 96 m
Lățime bandă/rampă de urcare/coborâre: 2×4.00 m
Gabarit pe verticală în pasaj: min. 4,50 m
Lățime bretea laterală (la nivel): min. 2×3,50 m.
Suprafețele amenajate prin proiect sunt:
Lungime tronson amenajat: 820 m pe strada Republicii + 250 m pe strada Ștefan cel Mare, total: 1.070 m.
Lățime parte carosabilă: 14.00 m (2×3,50 bandă dedicată + 2×3,50 bandă auto)
Lungime rampe pasaj: 186 m (90 m + 96 m)
Lungime pasaj subteran: 380 m
Soluție pasaj: Pasaj rutier inferior cu ecran din piloți secanți din beton armat și dală din beton armat monolit.
Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanțare de Primăria Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI), prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, apelul de proiecte 481.A – „Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice – Municipii reședință de județ”.
Informații suplimentare pot fi obținute accesând site-ul www.e-licitatie.ro – anunț de participare nr. CN1074417 / 17.10.2024.
dec. 05, 2024 0
dec. 04, 2024 0
nov. 30, 2024 0
nov. 29, 2024 0
dec. 09, 2024 0
dec. 09, 2024 0
dec. 07, 2024 0
dec. 06, 2024 0
nov. 28, 2024 Comentariile sunt închise pentru Bekesi Csaba: Printr-un vot rațional putem bloca ascensiunea extremiștilor, în același timp, putem să oprim și refacerea Alianței Austerității!