Actualizat noiembrie 21st, 2024 10:53 AM
oct. 28, 2016 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 4147 vizualizari
Este incredibil la ce nivel de ură politică și de sete de imagine s-a ajuns în județul Bihor. Nu demult aliate, două partide (PNL și UDMR) sunt acum la cuțite după ce nu au reușit să se înțeleagă în vară pentru ca liberalii să conducă județul împreună cu reprezentanții maghiarimii. Tema recurentă este cea a Aeroportului din Oradea. După ce, ieri, în urma unor declarații făcute de ex-președintele Cornel Popa, șeful de acum al CJ, Pasztor Sandor, a dat o replică semi-ironică (link), meciul de ping pong continuă vineri (28 octombrie), cu reacția predecesorului său de la cârma județului.
Practic, liberalul Popa își susține poziția cum că, de fapt, actuala conducere nu a avut niciul rol în diversificarea ofertei de curse aeriene, cam tot ce a fost anunțat în ultima perioadă fiind rodul discuțiilor din legislatura trecută. Candidat la funcția de senator, Cornel Popa a ales să facă un istoric al demersurilor pentru aducerea de zboruri, incluzând în comunicatul de presă și momentele aferente semnării contractului pentru modernizarea pistei. Iată ce aducere aminte îi face Popa președintelui Pasztor (n.b.: vom publica doar punctele care se referă concret la zboruri):
„- 18.01.2013 a fost elaborat un Studiu statistic privind principalele destinaţii externe ale călătorilor cu avionul din judeţul Bihor, pentru a indica destinaţiile fezabile din cadrul statelor UE. Studiul a fost realizat de către Facultatea de Ştiinţe Socio – Umane din cadrul Universităţii Oradea
– 27.05.2013 sub nr. C (2013) a fost emisă Decizia Comisiei Europene pentru ajutorul de înfiinţare de curse noi de la Aeroportul Oradea prin care s-a stabilit :- numărul maxim estimat al beneficiarilor schemei de ajutor să fie de 10 iar bugetul anul al schemei de ajutor este preconizat a fi susţinut de Consiliul Judeţean Bihor în sumă totală de 2.475.200 euro. Ajutorul urmând a fi acordat pentru o perioadă de maxim 5 ani
– 27.05.2015 are loc o primă întâlnire cu operatori aerieni şi agenţii de turism acrediate IATA la Oradea, organizată de CJ Bihor şi Aeroportul Oradea – participă Blue Air, Tarom etc.
– 23.06.2015 scrisori oficiale către ambasadele, atât ale României din Marea Britanie şi Irlanda, cât şi către ambasadele Marii Britanii şi Irlandei în România pentru susţinerea demersurilor CJ Bihor în a atrage operatori aerieni pentru aeroportul Oradea(Ryan Air, Air Lingus)
– 30.06.2015 Întâlnire cu Blue Air şi Tarom la Bucureşti pentru negocieri viitoare curse Oradea- Constanța – participă CJ Bihor, Aeroportul Mihail Kogălniceanu, Asociatia Litoral, Aptor
– 03.09.2015 participarea la conferinţa CEE Aviation Budapesta a CJ Bihor și Aeroportul Oradea – primul contact direct cu Ryan Air
– 20.10.2015 lansare chestionar online pentru identificarea destinaţiilor de operat de la aeroportul Oradea
– 11. 12.11.2015 aterizează primul avion Tarom pe nouă pistă a aeroportului Oradea finanţată de CJ Bihor
– 01.01.2016 intră în vigoare tarifele aeroportuare diminuate aprobate prin Hotărâre de Consiliu Judeţean pentru aeroportul Oradea
– Ianuarie 2016, întâlnire şi deplasare în judeţ cu Meidan Butnar- Meshek Wings în vederea pornirii charterelor Tel Aviv Oradea pentru anul 2016
– 29.01.2016 Întâlnire AAR la Băile Felix, anunţare curse Torino cu Blue Air, negocieri cu Air Serbia
– 21.04-01.05.2016 primele chartere Tel Aviv Oradea operate de Air Bucharest pentru Meshek Wings
– 23.04.-29.04.2016 participare la Routes Europe, Krakovia – perfectare colaborare Ryan Air
– 26.04.2016 aprobare prin Hotărâre de Consiliu Judeţean a Studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico economici pentru noul terminal de pasageri
– 24.05.2016 aprobare prin Hotărâre de Consiliu Judeţean a tarifelor aeroportuare diminuate cu 50% schema exante pentru Aeroportul Oradea şi agreere destinaţii cu Ryan Air(5)
– 25.05.2016 întâlnire cu LCG Denmark pentru perfectare plan zboruri de la Oradea spre mai multe destinaţii
– 14.06.2016 draft contract agreat cu Ryan Air semnat şi înaintat pentru prima destinaţie agreată – Londra, Stanstead
– 20.06-21.06.2016 audit de siguranţă aeroportul Oradea efectuat de către Ryan Air
– 06.07-31.08.2016 chartere Tel Aviv Oradea operate de Blue Air pentru Meshek Wings…”.
Cum Pasztor Sandor a punctat mereu că negocierile cu Ryanair și cu Blue Air au durat până în noaptea de dinainte de anunțurile oficiale privind destinațiile și prețurile biletelor, Cornel Popa spune că cetățenii nu pot fi „atât de naivi încât să creadă că negocierea unei curse externe sau interne se face într-o noapte și se anunță a doua zi dimineața la cafea”. Fostul lider al CJ Bihor se leagă și de rapiditatea clamată de Pasztor în ceea ce privește rezolvarea problemei zborurilor anunțate: „În 13 zile aţi negociat şi parafat zboruri deja negociate? Într-o zi aţi parafat zborul de Torino anunţat în 29 ianuarie 2016?”.
Ex-președintele filialei bihorene a PNL nu a rămas surd nici la criticile privind corecția de 5% pentru proiectul de management integrat al deșeurilor. Spunând că este cel mai mare proiect al Bihorului de cânt există CJ ca instituție, Cornel Popa transmite că „nu există administraţie publică în România care să fi accesat fonduri europene şi să nu fi avut propuneri de corecţie sau corecţii”. De asemenea, candidatul PNL la postul de senator precizează că, în perioada în care a condus CJ Bihor, „s-au propus corecţii pe diferite proiecte, dar au fost toate câştigate în instanţă sau în şedinţe de mediere”, sugestia liberalului fiind ca și Pasztor Sandor să își facă „datoria de ordonator de credite” şi gestioneze „cu bună credinţă banii judeţului”, făcând, totdată, „toate demersurile legale care vă stau la îndemână pentru ştergerea acestei ipotetice creanţe”.
nov. 19, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 04, 2024 0
oct. 24, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0