Actualizat aprilie 4th, 2025 11:13 PM
feb. 17, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1444 vizualizari
Președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, Radu Țîrle, taie elanul primarului Ilie Bolojan. În cazul în care edilul de Oradea s-ar gândi să pornească și un al patrulea parc industrial pe o altă porțiune a terenului din zona șoselei de centură – tancodromul – ideea pare moartă din fașă. CJ va face toate diligențele pentru ca terenul (minus perimetrul care va reveni Centrului NATO în vederea dezvoltării unei baze de pregătire) să intre sub jurisdicția sa, iar noua apartenență politică a lui Țîrle (care a anunțat deja că va trece la PDL) este o garanție că acest lucru se va și întâmpla. Mai mult, liderul județului susține că, chiar dacă terenul nu ar fi dat CJ, Ministerul Apărării Naționale oricum nu l-ar lăsa pe Bolojan să facă parc industrial între Aeroportul din Oradea și viitoarea zonă de pregătire aparținând Centrului NATO. Joi, 16 februarie, Țîrle a declarat că este în elaborare un proiect de Hotărâre de Guvern în vederea schimbării proprietarului terenului în chestiune, iar unul dintre susținătorii intenției de la Bihor este senatorul Vasile Blaga, vicepreșdintele Senatului. De asemenea, imediat după ce Bucureștiul va aproba „tranzacția” vizând peste 60 ha de teren, președintele Radu Țîrle spune că imobilul va ajunge în administrarea Aeroportului de la Oradea, fără ca destinația suprafeței să poată fi schimbată. Liderul CJ a făcut referire directă la eventuala dorință a Primăriei conduse de Ilie Bolojan de a mai dezvolta un parc industrial în zonă, ca și adăugare/completare la cel pe care Municipalitatea îl pregătește pe suprafața luată înapoi de la Mănăstirea Sfintei Cruci. Cu toate acestea, întrebat ulterior despre subiect, Țîrle a precizat că nu a fost înștiințat oficial despre un asemenea proiect al administrației locale orădene. În schimb, primarul Bolojan a vorbit de câteva ori în conferințe de presă despre faptul că ar încerca să obțină tancodromul pentru Oradea, arătându-se conștient că lucrurile nu vor fi deloc facile, mai ales în actuala configurație a Puterii centrale care ar trebui să promoveze o Hotărâre de Guvern în acest sens. Adică exact ceea ce s-a întâmplat în 2008 cu unele imobile trecute în zestrea municipiului, doar că atunci era un alt Guvern. Cu tot scepticismul condimentat cu tâlc manifestat de Radu Țîrle, șeful CJ nu respinge o colaborare cu Primăria Oradea pe teritoriul tancodromului. În opinia președintelui, acum că și aerogara de la Oradea urmează să fie modernizată în totalitate (cu fondurile promise de Ministerul Transporturilor – unul dintre motivele pentru care Țîrle a părăsit PNL), în zonă ar fi numai bun un terminal cargo. Iar acesta ar putea fi realizat cu bani de la Municipalitate, companiile aeriene și diverșii operatori putând găsi tot mai multe motive să nu mai ignore Oradea. Și se pare că nu orașul nostru ar fi singurul din această parte a țării care pariază pe terminal cargo. Conform lui Țîrle, susținut în afirmație și de reprezentantul Aeroportului, chiar și Aradul a ales să meargă mai mult pe acest tip de activitate aeroportuară.
mart. 24, 2025 0
ian. 22, 2025 0
nov. 26, 2024 0
oct. 23, 2024 0
apr. 04, 2025 0
apr. 04, 2025 0
apr. 04, 2025 0
apr. 04, 2025 0