Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 25, 2012 Andrei Şandor Actualitate 4 3136 vizualizari
Primarul Ilie Bolojan a anunțat miercuri, 25 ianuarie, că proiectul aferent datelor tehnice privind realizarea drumului expres dintre zona Dragoș Vodă/Făcliei și str. Bihorului (zona pasajului de la blocurile ANL de pe str. Ștefan cel Mare) va fi pe masa consilierilor locali în ședința de vineri. În ciuda nemulțumirilor manifestate de locatarii de pe strada Ecaterina Teodoroiu, Municipalitatea este hotărâtă să facă această investiție (parțial pe bani europeni) și se arată convinsă că traficul din oraș va fi mult fluidizat. Mai mult, pentru a spulbera anumite temeri, edilul a prezentat azi și câteva detalii privind viitoarea șosea „rapidă”. Ghilimelele sunt pentru că, potrivit lui Bolojan, a fost deja stabilită viteza maximă cu care se va putea circula pe drumul respectiv: 50 km/h (și chiar mai puțin, în unele zone)! Adică nimic peste viteza maximă stabilită în Codul Rutier pentru tronsoanele de drum situate în localități. Șoseaua lungă de 3,5 km ar urma să meargă de-a lungul liniilor de cale ferată, ar fi construită peste acestea și a fost detaliată fiind împărțită în 4 tronsoane.
I. Făcliei – E. Teodoroiu
Este vorba despre o secțiune de 1.475 m, care ar fi construită pe o rută 100% nouă, pe unde nu a mai fost șosea până la această oră. După cum a precizat primarul de Oradea, acesta este tronsonul „cel mai greu de realizat”, dificultățile fiind date de intersectarea drumului cu mai multe străzi adiacente (Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja și Louis Pasteur). În vederea bunei definitivări a proiectului, va fi nevoie de realizarea unor pasaje supraterane: peste str. Piatra Craiului (de 30 m) și peste intersecția Gh. Doja/E. Teodoroiu (pasaj lung de aproape 162 m).
II. E. Teodoroiu – Ana Ipătescu
Cel de-al doilea tronson al viitorului drum expres (1.175 m) merge de la intersecția Doja/Teodoroiu până la pasarela metalică dezafectată de la Gară. Ilie Bolojan spune că această parte de șosea este prevăzută cu un trotuar cu balustradă pe partea căii ferate, cu două benzi de circulație, cu un aliniament de parcări (în paralel cu casele) pentru riverani și cu un al doilea trotuar mai îngust care va trece pe lângă case.
III. Pasarelă – Izvorului
Porțiunea a treia a drumului expres gândit de Primăria Oradea are 650 m și pornește de la pasarela de la Gară, printre depou și liniile principale de cale ferată până pe str. Izvorului. „Acest traseu este exclusiv pe suprafețele SNCFR, de la care avem un acord de principiu pentru realizarea acestui drum”, spune șeful administrație locale, adăugând că, în zona respectivă, se va face practic o separare între remiza de vagoane și șinele de cale ferată.
IV. Izvorului – Th. Neș
Cea de-a patra bucată a viitoarei șosele se întinde pe 225 m, până la pasajul rutier reabilitat de la blocurile ANL de pe str. Ștefan cel Mare. În acea zonă, urmează ca lucrarea să presupună și construirea unui podeț peste Pârâul Sălbatic. De asemenea, la intersecția de la str. Theodor Neș va fi asigurată continuitatea circulației spre str. Bihorului cu un zid de sprijin și cu un sens giratoriu. Acesta al patrulea tronson și toate celelalte, cu excepția celui care urmărește str. Ecaterina Teodoroiu, vor avea o lățime de 7 m.
Primarul Ilie Bolojan spune că accesul de pe străzile intersectate (Pasteur, Doja, Piatra Craiului) pe noul drum expres se va putea face prin „rampe înclinate care vor fi amenajate pe actualul curs al Pârâului Paris, de pe cele două străzi care flanchează pârâul” (Doja și Pasteur). De asemenea, o altă urcare pe noua șosea se va face de pe cursul colector din zona străzii Piatra Craiului.
Urmează exproprieri
Dacă proiectul, pentru care se încearcă obținerea de finanțare prin fonduri europene transfrontaliere, va fi declarat câștigător, Municipalitatea va fi nevoită să procedeze la câteva exproprieri. „Lucrările vor afecta un anumit număr de proprietăți. În zilele următoare vom avea exact lista imobilelor afectate”, a declarat Bolojan.
În cazul cel mai fericit, lucrările pentru realizarea drumului expres vor începe în toamna anului curent sau cel târziu în primăvara lui 2013, în funcție și de licitațiile și contestațiile aferente. Șantierul este prevăzut să dureze doi ani, iar investiția a fost estimată la 9,5 – 10 milioane euro (fără TVA). 50% din sumă ar putea proveni din fonduri europene. Înaintarea proiectului va avea loc, împreună cu alte dosare prin care Oradea solicită bani externi, în ultima sesiune de depunere a unor asemenea finanțări, în luna februarie.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
„…drumului expres dintre zona Dragoș Vodă/Făcliei și str. Bihorului…” Dl. Bolojan, cu tot respectul, oare când vom afla exact lista imobilelor afectate? Când vor veni acele „zile următoare”? Întreb eu, locatar de pe Nicolae Labiş (paralel cu str.Făcliei, aproape lipit de calea ferată între viitorul pod Macio şi podul CFR)
pe de alta parte, cum vor fi depagubiti locatarii imobilelor afectate, respectiv trebuie tinut cont si de casele care raman langa drumul express care pana acum erau intr-o zona linistita. Dar daca se va construi dumul si ei au de pierdut. Din ZONA „LUX”, cum sunt considerate la impozit, in zona proasta