Actualizat februarie 9th, 2025 11:23 PM
oct. 22, 2024 Daniel Ardelean Actualitate 0 707 vizualizari
”În calitate de parlamentar și de fost președinte al PSD, am susținut întotdeauna dezvoltarea
infrastructurii rutiere în județul Bihor. Dovadă stau miliardele de euro care s-au investit în județ
în acest scop și proiectele deja finalizate în guvernările PSD dar și cele aflate acum în execuție”,
a declarat într-o conferință de presă deputatul PSD, Ioan Mang.
Printre proiectele mari de infrastuctură rutieră din județul Bihor finalizate de guvernările PSD
din ultimii ani se numără modernizarea DN 76 Oradea – Vârfuri – Deva; DN 79 Oradea – Arad;
DN 19E Biharia – Marghita (finalizat în 2019-2020), DN 19B Săcueni-Marghita, Centura
orașului Săcueni; tronsonul de autostradă A3 ”Transilvania” Biharia – Vama Borș II; drumul
legătură Oradea – Biharia/Autostrada Transilvania (dat circulației în martie 2024), parte a
viitorului Drum Expres Oradea-Arad, un alt proiect important de infrastructură al guvernării
PSD.În ceea ce privește Drumul Expres Oradea-Arad, acesta are o lungime de 120 km și face parte
din Via Carpatia, o șosea strategică ce leagă Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai
scurt traseu din Nordul în Sudul Europei.
”Vă aduc aminte că despre Via Carpatia s-a vorbit prima dată în Bihor în 2018, când Consiliul
Județean Bihor, condusă atunci de UDMR și PSD, a organizat o conferință internațională pe
tema dezvoltării infrastructurii rutiere transeuropene, cu scopul realizării unui cadru de
colaborare pentru implementarea acestui proiect. La acel eveniment am fost prezenți
reprezentanți ai județelor Bihor, Satu Mare, Arad și Timiș, precum și reprezentanți ai autorităților
și partenerilor din Ungaria, Slovacia și Polonia”, a ținut să precizeze Ioan Mang, fost
vicepreședinte al Consiliului Județean Bihor în perioada 2016-2020.
La acestea se adaugă tronsoanele aflate în lucru între Suplacu de Barcău și Chiribiș și Chiribiș –
Biharia din Autostrada A3 ”Transilvania”, șantiere măcinate de probleme vreme de ani de zile și
pe care tot guvernarea PSD și ministrul Transporturilor de la PSD au reușit să le rezolve astfel
încât contractele de execuție să poată fi semnate, lucrările urmând a fi începute în perioada
imediat următoare.
Pe lângă proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Bihor, PSD și Ministerul
Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, au reușit semnarea tuturor contractelor pentru
electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Episcopia Bihor – Oradea – Cluj-Napoca.
Tot în acest domeniu al căilor ferate, merită menționat faptul că Oradea este unul dintre cele 13
municipii interconectate prin cele 58 de trenuri electrice noi achiziționate de Guvernul Ciolacu.
Este vorba de o investiție în valoare de 3,3 miliarde de lei din bani europeni.
”Vorbim așadar de investiții majore, complexe dar și necesare în Bihor, de la drumuri naționale,
drumul expres spre Arad, legăturile de autostradă cu Ungaria, continuarea lucrărilor la
Autostrada A3 spre Sălaj și Cluj și modernizarea rețelei de cale ferată. Toate aceste activități,
inițiative și proiecte de infrastructură de transport, implementate sau susținute de Partidul Social
Democrat înseamnă oportunități certe pentru a asigura creșterea economică, crearea de noi locuri
de muncă și dezvoltarea județului Bihor”, a concluzionat Ioan Mang.
Biroul de Presă PSD Bihor
22.10.204
feb. 07, 2025 0
feb. 07, 2025 0
feb. 07, 2025 0
feb. 06, 2025 0
feb. 09, 2025 0
feb. 09, 2025 0
feb. 08, 2025 0
feb. 08, 2025 0