Pentru a ordona mersul trenurilor cu noua oră, anual, Căile Ferate informează asupra modului în care se va proceda. Astfel, trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora oficială de vară până în noaptea de 30 spre 31 octombrie ora 4, care devine ora 3. Tot atunci, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 4, ora oficială de vară, vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale. Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale. Cât despre acele garnituri care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la capăt. Reamintim că se procedează la schimbarea orei, de două ori pe an (în ultima duminică din martie, respectiv cea din octombrie), în aproximativ 70 de țări din lume. România a aderat la această convenție internațională în 1979. În urmă cu 13 ani, orarul de vară a fost recorelat cu cel practicat în ţările Uniunii Europene. În 1996, ţinând cont de avantajele decalării orarului cu o oră vară, pentru a profita la maximum de orele de lumină, acest orar a fost prelungit în Europa cu încă o lună.