Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iul. 05, 2017 Andrei Şandor Actualitate 0 2542 vizualizari
Primăria Oradea aşteaptă cu sufletul la gură deschiderea Axei 4 de finanţare din actualul ciclu de fonduri europene nerambursabile. Este vorba despre axa legată de proiectele de mobilitate urbană, o direcţie vizată deja prin mai multe proiecte de Municipalitatea condusă de Ilie Bolojan. Aşa cum şi bihorstiri.ro a scris, Oradea are rezervată o sumă de aproximativ 35 de milioane de euro, printre principalele proiecte pentru care se caută bani europeni fiind extinderea liniilor de tramvai spre Auchan / Universitate, pietonalizarea străzii Vasile Alecsandri sau construcţia Podului Centenarului (care va lua locul actualei pasarele pietonale de la fostul Centru de Calcul, investiţie pentru care există deja 4 oferte depuse din partea unor constructori interesaţi).
Miercuri, 5 iulie, primarul Bolojan a dezvăluit că se are în vedere şi achiziţionarea unei „flote noi de autobuze” pentru OTL. Ele ar urma să fie de trei tipuri: mari, medii şi mici. Întrebat de presă, şeful admninistraţiei locale a menţionat că, cu toate că Uniunea Europeană ar merge pe varianta de cumpărare de maşini electrice, Asociaţia Municipiilor din România (AMR) a făcut demersuri pentru ca să fie acceptate şi achiziţiile de autobuze cu motor Euro 6. De ce nu autobuze electrice? Explicaţia lui Ilie Bolojan: o asemenea maşină costă peste 400.000 de euro, iar acumulatorii (care se schimbă o dată la 5 ani) costă în jur de 200.000 de euro. În comparaţie, un autovehicul cu motor Euro 6 poate fi cumpărat la jumătate din preţul unei maşini electrice, spune edilul liberal. Acesta a precizat că ar fi un real progres ca în România să se poată cumpăra (chiar şi prin proiecte finanţate cu fonduri europene nerambursabile) autobuze Euro 6 în condiţiile în care maşinile care circulă prin municipiile din ţară sunt depăşite mult fizic şi moral.
Optimismul primarului de Oradea a fost tăiat, oarecum, de directorul executiv al ADR Nord-Vest, Sanda Cătană. Prezentă la conferinţa de presă de azi (n.b.: ocazionată de semnarea contractului de finanţare pentru reabilitarea Casei Darvas / LaRoche), aceasta l-a informat pe primar că solicitarea transmisă Comisiei Europene de către AMR „nu a fost acceptată”. Deci achiziţia de autobuze va trebui făcută cu gândul la autovehicule electrice. În ciuda celor spuse de Cătană, Bolojan încearcă să rămână încrezător amintind că, din câte ştie el, unei ţări din zona estică a Uniunii Europene i s-ar fi dat permisiunea de a aplica pentru bani europeni în vederea cumpărării de autobuze noi ne-electrice.
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0