Actualizat februarie 14th, 2025 11:22 PM
iul. 13, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Învăţământ, Politică 0 3855 vizualizari
Deputatul orădean Florica Cherecheş acuză Ministerul Educaţiei că a anunţat o rată prea frumoasă de promovare după sesiunea de vară a examenului de Bacalaureat. Oficial, procentul este de 71,4%, fără îndoială cel mai mare de la introducerea camerelor de luat vederi în sălile în care au loc examinările. Doar că, potrivit calculelor fostului viceprimar de Oradea, am avea de a face cu o cosmetizare a realităţii, cei de la minister raportându-se numai la candidaţii prezenţi la Bac. Ceea ce, în opinia lui Cherecheş, este incorect şi greşit.
Într-o conferinţă de presă susţinută joi, 13 iulie, parlamentarul PNL a arătat că au fost 128.503 candidaţi la ediţia de vară a Bacalaureatului, însă ar fi trebuit luat în calcul faptul că peste 159.000 de elevi au terminat ciclul liceal în anul educaţional 2017 / 2017. Adică aproape 33.000 dintre aceştia nu s-au prezentat la Bac, iar peste 36.000 dintre cei care au susţinut probele au picat. „De câțiva ani, Ministerul Educației prezintă cifre mai mari cu 10-20% decât în realitate. Interesant de observat e că în 2017 a fost anunțat un procent de promovare de 71%, iar în 2011 o rată de promovare de numai 46%, la un număr de elevi destul de asemănător. Cum este posibil așa ceva? În 2011, procentul a fost corect raportat la cei 204.000 elevi eligibili să susțină bacalaureatul. În 2017 raportarea s-a făcut la un număr mai mic de elevi, cei prezenți. Ministerul Educației a uitat să spună că în afara absolvenților de 12 clase care nu se prezintă, au rămas corigenți, ori sunt bolnavi. a pierdut, în numai șase ani, socoteala câtorva zeci de mii de elevi. Raportarea asta falsă e perpetuată de ani de zile, pentru a creste numarul tinerilor care trebuiau trimisi in universiăţile private, că știu sau că nu știu carte”, spune deputatul orădean.
Florica Cherecheş acceptă, totuşi, că s-ar putea ca procentul mare de promovare, anunţat de Ministerul Educaţiei, să aibă o oarecare bază. Asta în urma unor declaraţii cum că, în acest an, subiectele ar fi fost mai uşoare. În acest caz, liberala ar vedea o influenţă a universităţilor, care ar fi intervenit pentru a avea de unde să-şi aleagă studenţii. Se ştie că fără a avea Bacul nu poţi da la facultate. Cert este că, indiferent de umflarea sau nu a procentelor finale, ministerul de resort ar avea de lucru pentru a face curat în zona finalizării studiilor medii. Iar pentru că situaţia de la Bacalaureat (combinată cu necesitatea oferirii de forţă de muncă specializată companiilor care caută angajaţi) poate fi pusă în context cu una dintre principalele ei preocupări, Cherecheş readuce pe tapet problema învăţământului profesional. Şi mai ales a celui de tip dual. În opinia parlamentarului liberal, e păcat ca la aşa o rată de eşec la Bac şi la un număr foarte mare de tineri care nici măcar nu se înscriu la examenul maturităţii să nu se dea importanţa cuvenită posibilităţii de formare profesională. Conform datelor prezentate azi, în Bihor, doar 63,5 % dintre absolvenţii de filieră tehnologică s-au înscris la Bacalaureat. „Mulţi preferă să nu se prezinte la examen”, spune Florica Cherecheş, care consideră că elevii ar trebui să beneficieze din timp de o bună consiliere şi orientare şcolară în vederea alegerii unei căi de reuşită. „Elevii să înţeleagă că e importantă clădirea unei cariere, să fie ajutaţi să-şi îmbunătăţească performanţele atunci când, la diverse evaluări, reiese că au anumite lacune la unele materii. Tinerii trebuie să fie ajutaţi să prindă drag să înveţe o meserie”, a spus demnitarul orădean.
Potenţialele soluţii identificate de liberali – care lucrează deja la elaborarea unei iniţiative scrise în acest sens – ar fi introducerea unui examende Bacalaureat diferenţiat pentru cei care termină un profil tehnic. De asemenea, ar fi nevoie de o campanie puternică de promovare a învăţământului profesional, inclusiv cu vizite la fabricile care caută mână de lucru. Deputatul Cherecheş mai crede că ar fi de mare ajutor dacă la internatele şcolare ar fi oferite gratuităţi la cazare şi masă pentru copiii trimişi la oraş pentru a învăţa o meserie. Totodată, decontarea navetei pentru elevii proveniţi din teritoriu ar fi un atu în plus pentru acest tip de educaţie orientată spre învăţarea de meserii cerute pe piaţa muncii. Nu în ultimul rând, reprezentanta PNL cere introducerea de facilităţi foscale pentru companiile care se implică în învăţământul dual. Adică pentru cele care, pe lângă asigurarea şcolirii în meserie a elevilor, acordă şi eventuale burse pentru aceştia, investind, practic, în ei.
ian. 21, 2025 0
aug. 30, 2024 0
aug. 26, 2024 0
iul. 12, 2024 0
feb. 14, 2025 0
feb. 14, 2025 0
feb. 14, 2025 0
feb. 14, 2025 0