Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
aug. 14, 2010 Andrei Şandor Editorial 0 1498 vizualizari
Cred că ne-am trezit în situaţia celui din proverbul cu vântul şi furtuna. Adică ne-am dorit şi noi să putem face cumpărături în stilul american sau vest – european, iar acum avem de 10 ori atâta. Şi acest lucru nu ar fi de blamat, doar că, aşa cum se întâmplă de regulă în România, explozia de mari magazine de retail nu a dus mai deloc la o ieftinire a măncării şi a altor produse de necesitate zilnică.
Să facem un scurt recensământ: trei Carrefour-uri, două Real-uri, două Penny Market-uri şi trei 3G-uri, la care se mai adaugă Profi, Billa, Selgros şi Metro cu câte un “reprezentant”. Cred că nu am uitat nimic. Cele menţionate formează un total de 14 mari magazine. Şi mai urmează Kaufland şi Lidl. Cel puţin de acestea se ştie clar că îşi vor deschide porţile. Am mai avut şi un Pic, dar acesta a rămas în stand-by, însă erau zvonuri cum că reţeaua Cora s-ar fi băgat să achiziţioneze reţeaua lui Penescu.
Oameni buni, cu o asemenea concurenţă, mă întreb cum sărăcia nu putem cumpăra cel puţin 70% dintre produsele de pe rafturi la preţuri de producător?! Încep să le dau crezare celor care suspectează tot felul de înţelegeri oculte între şefii marilor reţele de supermarket-uri. Tu dai cu atâta uleiul, eu dau cu atâta laptele, iar el dă cu atâta carnea. Sau alte combinaţii. Toate sunt bune pentru orădenii care, mai ales în prag de Sărbători (dar nu numai!), sunt în stare să se calce în picioare pentru a le face vânzare marilor magazine.
Între timp, micii comercianţi sunt condamnaţi la moarte. Cei care au mai reuşit să reziste vremurilor. Păcat! Sunt ţări, trecute demult prin moda supermarket-urilor, care fac eforturi deosebite pentru a resuscita băcăniile, lăptăriile şi brutăriile de odinioară. Nu cred că ei nu ştiu ce fac…
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
iul. 21, 2018 0
iun. 25, 2018 0
iun. 21, 2018 0
iun. 04, 2018 0