Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
mart. 20, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 4901 vizualizari
În dorința de a sublinia realitatățile cu care se confruntă mediul de afaceri mai ales acum, în perioadă de criză, portalul de specialitate doingbusiness.ro a adunat aproximativ 100 de investitori în sala Toscana de la Hotel Ramada. Evenimentul s-a desfășurat marți, 20 martie, sub deviza „Drumul către performanță”. Se pare că acest drum trebuie să treacă și pe la bancă, însă nu oricum! Printre principalii vorbitori de la Oradea s-au numărat Dan Croitoru – director executiv adjunct la Direcția Rețea Corporate și Sector Public în cadrul BCR și Adrian Madar – director comercial la sucursala Bihor a BRD Groupe Societe Generale. Aflați în concurență directă, reprezentanții celor două mari bănci de pe piața românească au ales subiecte diferite spre prezentare.
Există mereu o soluție pentru salvarea situației
Dan Croitoru (foto) a preferat să le dezvăluie celor din sală câteva modalități prin care BCR poate ajuta firmele în vederea optimizării capitalului de lucru. Banca are pregătite pentru clienți (și non-clienți) variante de gestionare a unor probleme grele precum stocurile, deconturile și relațiile de plată cu cumpărătorii. Unul dintre subiectele care ar putea interesa multă lume este serviciul de reverse factoring, procedură prin care, în urma unei analize, BCR poate prelua povara plății către un anumit furnizor – în numele unei firme -, cu banii dați așa cum cere acest furnizor, urmând ca, prin relația contractuală dezvoltată cu societatea care a apelat la bancă, instituția financiară să recupereze ulterior sumele în cauză. Practic, prezentarea BCR a fost focalizată pe ideea că nu există vreo soluție universală pentru rezolvarea diverselor probleme cu care oamenii de afaceri și companiile lor se întâlnesc, însă „e foarte important să respecți promisiunea pe care o faci clienților”.
Fondurile europene: utile, dar greu accesibile
În contextul în care, la nivel local/regional/național, se vorbește tot mai mult despre atragerea de fonduri europene, reprezentantul BRD, Adrian Madar, a ales să „predea” un curs rapid de întocmire a proiectelor pentru asemenea finanțări nerambursabile. Pe fundalul unor informații care vorbesc despre un grad de absorbție concretă de doar 13%, partea română a Societe Generale s-a orientat astfel încât să poată oferi un suport specializat pentru clienții care se interesează de asemenea fonduri. Astfel, în fiecare județ există cel puțin câte o persoană care știe să consilieze în materie de bani europeni. Madar a atras atenția că, înainte de a porni pe drumul aplicării, orice om de afaceri trebuie să evalueze foarte bine potențialul business-ului pe care vrea să îl pornească și mai ales să nu umfle anumite cifre trecute în proiect. De fapt, BRD poate intra în scenă în ceea ce privește acoperirea sumelor neeligibile prevăzute în orice proiect european. Cu toată nevoia de banii externi și cu toate că este foarte clar că fondurile Uniunii Europene reprezintă surse ideale pentru demararea de noi afaceri, directorul de sucursală a atras atenția că există multe aspecte care merită luate în considerare: birocrația de multe ori excesivă, criteriile de eligibilitate care nu au în vedere așa numita „bancabilitate” a proiectului (gradul de potențial în materie de finanțare de către o bancă a părții nerambursabile), modificările repetate și inopinate ale cerințelor autorităților de management etc.
Oamenii de afaceri prezenți azi la Hotel Ramada din Oradea au putut profita și de prezența lui Călin Macedon, director operațiuni la Bursa de Valori București (BVB). Acesta le-a făcut o descriere a BVB și le-a prezentat pașii de urmat pentru ca o societate comercială să ajungă să fie listată pe bursă. De asemenea, Macedon a pus accent pe avantajele prezenței pe bursă a unei firme. „Realitatea în afaceri – Drumul către performanță” i-a mai adus în fața celor interesați de la Oradea și pe Marius Decuseara Brandenburg – country manager la Trend Consult, cel care a făcut o expunere despre capacitatea vânzătorului de analiză și decizie în materie de un proiect complex de vânzare. Totodată, Viorel Panaite, partener în cadrul Human Invest, a vorbit despre instrumente practice care ajută firmele în vederea creșterii responsabilității individuale și colective, pentru atingerea rezultatelor așteptate și pentru monitorizarea progreselor, scopul final fiind creșterea performanței companiei.
La evenimentul doingbusiness.ro au luat parte reprezentanți de firme (directori generali, directori de vânzări și de marketing) din județele Bihor, Satu Mare, Arad, Maramureș și Sălaj.
[nggallery id=771]
aug. 19, 2024 0
mart. 25, 2023 0
dec. 06, 2016 0
nov. 04, 2016 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0