Actualizat noiembrie 21st, 2024 10:53 AM
dec. 05, 2016 Andrei Şandor Editorial 1 5329 vizualizari
De niște zile, imediat ce vremea s-a răcit, așa cum erau obișnuiți, o parte însemnată dintre orădeni nu mai beneficiază de servicii termice. Unii aproape deloc. Alții au de suferit ba din cauza caloriferelor mai degrabă reci, ba pentru că apa caldă e rece și după ore bune de curs. Și, desigur, contorizat aferent „serviciului de calitate” cu care Termoficare SA se laudă și pe pagina oficială de internet. Între timp, inclusiv subsemnatul am abuzat de acel număr de Telverde al companiei, la care, duminică după masa, mi-am revărsat plângerile. Da, sunt unul dintre clienții cu datorii la acest furnizor de servicii, dar acest lucru nu înseamnă că sunt condamnat la frig și la apă rece. Mi se transmit baliverne de genul: „apa caldă nu e folosită destul”, „o fi vreo mașină de spălat racordată greșit la sistemul de apă caldă” etc. Nu le mai crede nimeni. Mai ales că mi s-a dovedit, în zilele de 25 și 26 noiembrie, că apa poate fi și fiartă de e musai să dai drumul și la cea rece pentru a te spăla. Relax: „minunea” a durat doar 48 de ore. Acum, când scriu aceste rânduri, nu mai sunt nici măcar nervos. Resemnat? Poate!
Cum Termoficare SA are un serviciu de relații cu presa foarte activ atunci când sunt comunicate mari realizări privind înlocuirea de conducte în cadrul proiectului cu finanțare europeană, poate așteptam, în copilăria mea, să mi se transmită inclusiv faptul că e bai la turbina extrem de modernă de la noua centrală. Aveam eu o bănuială: că, în ciuda asigurărilor date de reprezentanții Primăriei, imediat ce vremea se răcește și e nevoie de un randament mult crescut, motorul de avion nu face față. Așa nepoluant cum este, dar nu face față!
Ei bine, în lipsa unei comunicări din partea responsabililor care ne spuneau mereu că modernizarea se face pentru cei 140.000 de orădeni care depind de sistemul centralizat, văd că apar informații pe pagina web a Jurnal bihorean. Nu am niciun motiv să nu-l cred pe colegul Călin Corpaș care scrie că turbina s-a oprit (din nou). Mai ales pentru că îl citează pe managerul Termoficare SA, Stănel Necula, cel care ne explica în urmă cu câtva timp lucruri cu Delta T și alte șmecherii tehnice atunci când era întrebat despre condițiile în care clienții ar putea beneficia de reduceri ale sumelor de plată în urma nebeneficierii de servicii la nivelul normal.
„Duminică, 4 decembrie, la ora 10:16, s-a oprit turbina, suntem informaţi de Termoficare Oradea SA. Iată cum explică Stănel Necula ce s-a întâmplat cu turbina CET şi cum se încearcă remedierea problemei: ‘O primă cauză pe care au identificat-o până acum: se pare că există o poluare în zonă, se înfundă filtrele de aer mult mai repede decât în condiţii obişnuite. Au fost luate mostre din filtre şi duse la două la laboratoare, la Timişoara şi Cluj. Ne-au adus colegii mostre din filtre. Pâsla filtrantă este deja îmbâcsită, iar când se înfundă, debitul de aer din turbină cade. Se face reglajul pe protecţia la aer. Mai precis, reprezentantul General Electric se ocupă, acesta fiind responsabil de monitorizarea funcţionării turbinei. Trebuie să identificăm cauza pentru care filtrele nu mai permit să treacă acelaşi debit de aer prin ele. Conform contractului de mentenanţă, în cinci zile trebuie să fie livrat raportul de cauzalitate’ ” – asta apare pe bihon.ro în seara de luni, 5 decembrie. La fix pentru ca pruncii Oradiei să îl poată aștepta nespălați și dârdâind pe Moș Nicolae!
Așadar, mai nou, nu ar fi exclus să ni se servească ideea că inclusiv putoarea de la ferma de porci poate faulta funcționarea centralei noi care a costat peste 50 de milioane de euro. Sper că se observă că este vorba mereu despre vina altuia, despre cauze ce (teoretic) nu li se pot imputa celor care se jurau că varianta cu centrală pe gaz este cea mai bună, vezi unica soluție pentru Oradea. Și îi nominalizez aici pe Marcel Boloș și pe Ilie Bolojan. Conștient că (și) scrierea de azi mă va lipi de eticheta de „pesedist”.
Le doresc din inimă specialiștilor care gestionează partea cu căldura și apa caldă pentru cei pedepsiți să depindă de sistemul centralizat să aibă și ei câte 13 – 15 – 20 de metri cubi de apă „caldă” de plătit, să nu poată face o baie caldă cu lunile și să dea cel puțin 25% din venituri pe medicamente! Sincer…
Iar pentru cei care așteaptă de ore în șir ca apa caldă să se încălzească lăsând deschis robinetul, respectiv pentru cei care, creduli, sună să reclame la Telverde, acelora le dedic o declarație (tot de pe bihon.ro) a managerului Necula. Poate se vor încălzi citind-o: „Este foarte posibil să fie un cumul de factori poluatori”.
Ați înțeles, da? Între timp, caloriferele dezmorțite se fac că încălzesc locuințele, iar apa rece este contorizată ca apă caldă menajeră.
Noapte bună, Oradea!
aug. 29, 2017 0
aug. 11, 2017 0
iul. 14, 2017 0
iun. 17, 2017 0
iul. 21, 2018 0
iun. 25, 2018 0
iun. 21, 2018 0
iun. 04, 2018 0
Dc esti “unul dintre clienții cu datorii la furnizor”, ”nu înseamnă esti condamnat la frig și la apă rece” ci la debransare.. Pacat ca inca beneficiezi de servicii. Toti vecinii din asociatie si tot orasul sufera din cauza celor ca tine. D-aia socialisumul e un vis nerealizabil – ca voi, socialistii sunteti niste hoti.
Iar cum tu doresti boli unora…