Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mai 29, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 2156 vizualizari
Turbo girația din zona Centrului Civic, deși aprobată fără niciun pâs la momentul respectiv în Consiliul Local de către majoritatea PNL/UDMR, are acum parte de critici din partea candidatului UDMR la funcția de primar al Municipiului Oradea. Senatorul Cseke Attila și-a prezentat marți (29 mai) planul pentru a rezolva problema circulației în „intersecția cea mai problematică din Oradea”. În opinia fostului ministru al Sănătății, traficul în zonă poate fi fluidizat/simplificat prin realizarea unor pasaje supraterane și subterane. Cseke spune că, dimineața și seara, în zona turbo girației, „traficul rutier este îngreunat foarte mult, iar şirurile de maşini sunt interminabile”, șoferii având nevoie chiar și de o jumătate de oră pentru a ajunge de la Gară la Podul Dacia şi pentru a trece de mult discutata girație. Candidatul UDMR a declarat că „problemele sun create de ciculația mașinilor care virează la stânga venind de pe Calea Clujului sau dinspre cartierul Nufărul spre centrul orașului”. Ideea senatorului Cseke este construirea a două pasaje subterane concomitent cu realizarea unui pasaj suprateran. Acesta din urmă ar folosi pentru circulația înainte între podul Dacia (dinspre gară) și cartierul Nufărul. Candidatul udemerist consideră că acest pasaj „ar asigura circulația continuă, neîntreruptă pentru toţi cei care se deplasează drept înainte în ambele direcţii, iar benzile de circulație pentru diferite direcții nu s-ar mai intersecta”. Pentru pietoni, planurile lui Cseke Attila prevăd un alt pasaj, subteran, care ar face legătura între Centrul Civic și Cetatea Oradea, „azi acest acces fiind mult îngreunat”. Cât despre finanțarea unor asemenea investiții de infastructură rutieră, potențialul primar al Municipiului spune că banii ar putea fi accesați prin Programul Operațional Regional (Axa prioritară 1) – Planurile Integrate de Dezvoltare ale polilor de dezvoltare urbană (PIDU). Aici, susține Cseke, mai există fonduri disponibile.
Așa numita turbo girație din Centrul Civic a fost una dintre primele schimbăr majore de infrastructură rutieră operate de administrația Bolojan. Investiția a mers mână în mână cu reconfigurarea curbei liniilor de tramvai, la inițiativa managerului OTL, Csuzi Istvan și a fost argumentată prin necesitatea fluidizării traficului în zona respectivă.
mai 26, 2023 0
mai 13, 2023 0
mai 09, 2023 0
mai 08, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0