Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
nov. 19, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Auto, Politică 0 1843 vizualizari
Senatorul bihorean Cornel Popa se ridică împotriva procedurilor greoaie de recuperare a accizei la carburanţi şi a timpului îndelungat care trece, de regulă, până când transportatorii reuşesc să îşi primească înapoi banii cuveniţi. „Pe lângă faptul că nerecuperarea accizei la combustibil duce la cheltuieli suplimentare, acest fapt determină și un raport de concurență neloială din partea transportatorilor neautorizați. Ca în orice domeniu de activitate, și în domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, sunt obligatorii respectarea reglementărilor, respectiv obținerea tuturor autorizațiilor, licențelor, avizelor, etc. Toate acestea, necesare desfășurării unei activități legale, produc costuri care se regăsesc implicit în prețul de transport. Însă transportatorii neautorizați și nelicențiați nu au asemenea costuri, ceea ce îi ajută să ofere un preț de transport sub prețul transportatorilor autorizați și licențiați. Astfel, operatorii economici din domeniul transporturilor rutiere care își desfășoară activitatea respectând cu strictețe prevederile legale, plătind în mod corect toate datoriile rezultate din activitatea desfășurată, sunt necompetitivi față de operatorii economici neautorizați și nelicențiați”, scrie Popa într-o întrebare pe care i-a adresat-o lui Ionuţ Mişa, ministru al Finanţelor Publice. Parlamentarul PNL arată şi că creșterea valorii accizei îi face pe transportatorii rutieri să alimenteze autovehiculele în afara țării, adică, de fapt, că ceea ce se întâmplă la noi faultează chiar economia ţării noastre. „La un volum mare de combustibil consumat, generat de activitatea de transport, orice 0,01 EUR, poate influența în mod negativ sau pozitiv bugetul operatorilor din domeniul transporturilor”, spune Cornel Popa, care consideră că „reglementarea unor proceduri mai flexibile și stabilirea unor termene de restituire mai scurte, precum și o predictibilitate a valorii accizei ar veni în sprijinul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, aceștia reușind astfel să ofere prețuri mai competitive, eliminând operatorii de transport neautorizați”. În caz că Statul ar lua măsuri pentru mai multă fermitate și promptitudine în acest sens, senatorul bihorean crede că s-ar sprijini în mod direct activitatea transportatorilor care își desfășoară activitatea în mod legal, iar pe de altă parte ar determina o reducere sau chiar o eliminare a activității de transport neautorizate sau nelicențiate. Fostul lider PNL Bihor cere ca ministrul de resort să îi trimită răspuns scris cu intenţiile pe care le are în acest sens.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0