Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
feb. 24, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 1562 vizualizari
În ședința de săptămâna trecută, majoritatea din Consiliul Local Oradea (foto) a aprobat un proiect de peste 1,3 milioane euro, adiacent celui prin care municipiul se va îmbogăți cu acel mult discutat drum expres. Cel din urmă se bazează pe o finanțare parțială din fonduri transfrontaliere, în care contribuția administrației locale devine tot mai mare. Din totalul de 14,93 milioane euro, partea nerambursabilă se ridică la doar 5,51 milioane euro, adică la mai puțin de jumătate din valoarea estimată a lucrării. Restul (de 7,07 milioane euro + 2,34 milioane euro) va trebui inventat din sursele proprii ale Municipalității (link). Buget local sau/și credite.
De parcă nu ar fi fost de ajuns ca populația secătuită a Oradiei să înghită și o asemenea investiție destul de discutabilă ca necesitate imediată, Primăria a mai introdus în discuție un proiect, descris ca fiind „parte în ansamblul proiectului drumului rapid, cel al reabilitării străzii Făcliei și finalizarea podului rutier între strada Făcliei și Dragoș Vodă” (Macio). Deci cei 1,3 milioane euro, din care nici un euro nu va proveni din fonduri europene nerambursabile, se adaugă la cele aproape 10 milioane de euro de mai sus. Deci Oradea, în ciuda situației nu foarte bună în care se află, pare să-și permită vreo 11 milioane euro pentru un drum despre care unii spun deja că este o dedicație pentru ștabii care locuiesc în zona dealurilor și care nu mai vor să piardă timp în traficul din oraș atunci când au de mers de acasă spre Nufărul sau spre Rogerius. Proiectul de 1,3 milioane euro, aflat pe ordinea de zi a ultimei ședințe de legislativ local, a atras atenția Opoziției. Consilierul Iulius Delorean de la UDMR a ținut să precizeze că, prin noua sumă, cofinanțarea Municipalității în ceea ce privește drumul expres ajunge deja la aproape 70%. De fapt, este vorba despre iluminatul zonei de dealuri și despre relocarea infrastructurilor de utilități de acolo.
Șeful Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Moș, a recunoscut că suma necesară proiectului respectiv va proveni din bugetul local și că lucrările prevăzute sunt obligatorii în contextul drumului expres. Șantierul ar urma să înceapă în a doua jumătate a acestui an.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0