Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
feb. 19, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1601 vizualizari
Modernizarea Aeroportului orădean se află încă în faza dosarelor. În această perioadă, a IV-a comisie care trebuie să-și dea acordul va verificat actele trimise, iar președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, Radu Țîrle, este încrezător. Nu degeaba a părăsit PNL și se va înscrie în PDL! Mai mult, liderul CJ a declarat recent că are susținere mare în Guvernul României și că și președintele Senatului, Vasile Blaga, i-a promis că va încerca să urgenteze lucrurile. Suma totală de care ar fi nevoie pentru ca aerogara orădeană să poată primi „păsări” marca Airbus sau Boeing este de aproate 32 milioane euro (fără TVA), dar suma eligibilă pentru finanțare (din fondurile europene aflate la dispoziția Ministerului Transporturilor și Infrastructurii) este de „numai” 25 milioane euro. Banii se împart astfel: 69% fonduri nerambursabile, 29% bugetul de stat și 2% contribuția proprie a CJ Bihor. Lucrările care ar urma să se realizeze sunt: prelungirea pistei până la 2,1 km și lățirea ei până la 45 m, construirea a două căi de rulare, platformă nouă cu 6 locuri de staționare, sistemul de iluminare a pistei, canalizare și alte intervenții hidrotehnice, respectiv o uzină electrică (post propriu de transformare). Conform președintelui Țîrle, Oradea va fi al doilea aeroport din țară care va fi primit bani europeni pentru modernizare, după Suceava. Aprobarea finală a dosarului ar putea avea loc în cursul primăverii. Șeful CJ se arată optimist și în privința demarării lucrărilor. Radu Țîrle crede că ele vor putea începe încă din acest an și că, în mare parte, ele se vor putea desfășura sub trafic. Singura perioadă de câteva luni în care de pe Aeroportul din Oradea nu se va putea zbura va fi cea în care se va lucra la pista propriu-zisă.
aug. 06, 2024 0
iul. 15, 2024 0
mai 21, 2024 0
mai 02, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0