Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
oct. 02, 2015 Daniel Ardelean business 0 2014 vizualizari
Bancpost şi Credit Agricole vor trebui să intre în conformitate în termen de cel mult şase luni pe anumite contracte de credit încheiate în anii 2008 şi 2010, care prevedeau clauze referitoare la dobânzi considerate practici comerciale incorecte de către ANPC.
„Este vorba de două decizii ale Bancpost pe două tipuri de contracte de credit. În primul caz apare că rata dobânzii se majorează cu 0,5 puncte procentuale pe toată perioada de creditare. Nu găsim explicaţia pentru aceste 0,5 puncte pentru că nu este descris în contract, ci doar în oferta Bancpost prin care se spune că dobânda va creşte cu 0,5 puncte procentuale numai dacă valoarea creditului depăşeste 75% din valoare garanţiei. Considerăm că este o practică comercială incorectă”, explică Marius Dunca, a preşedintele ANPC, citat de Agerpres.
Acesta a precizat că ANPC nu a aplicat sancţiuni deoarece acestea pot fi contestate în instanţă, iar intenţia instituţiei este de a ajuta consumatorii. „Bancpost şi-a dat seama de această greşeală şi are termen de şase luni pentru aducerea tuturor contractelor în conformitate. Sunt 395 de contracte în această situaţie, iar banca a restituit deja consumatorilor din această dobândă o sumă de 22.600 de franci elveţieni”, a precizat Dunca.
În maxim șase luni, Bancpost trebuie să le returneze oamenilor între 1.000 și 5.000 de franci elveţieni. Din totalul sumei de restituit, Bancpost a dat până acum aproape 23.000 de franci elvețieni.
La Credit Agricole, o problemă oarecum similară. Potrivit ANPC, în 2010 banca ar fi cerut, la contractarea împrumuturilor, şi un comision de gestiune, nepermis de lege. De asemenea, a solicitat și un comision de analiză de 3,5%, pentru care clienții trebuiau să plătească dobândă pe toata durata plății creditului fiindcă nu-l puteau plăti cu bani aduşi de acasă.
nov. 04, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 10, 2024 0