Actualizat ianuarie 19th, 2025 12:16 AM
ian. 23, 2014 Andrei Şandor Actualitate 1 2807 vizualizari
Saga proiectului de prelungire / lărgire a pistei aerogării orădene (plus lucrări conexe) a ajuns, în sfârșit, în etapa publicăii pe SEAP a documentației în vederea cererilor de ofertă privind lucrarea în sine. „Va fi concurență, dar sunt criterii foarte aspre!”, a declarat azi comandantul Gheorghe Pasc (foto), invitat de președintele CJ Bihor, Cornel Popa, pentru a prezenta situația la zi a mult discutatului proiect. Unul care a fost dorit demult, făcut și depus în mandatul lui Radu Țîrle, dar care se pare că va primi finanțare acum. Se știe că proiectul de modernizare a fost admis, însă fără finanțare, iar noua conducere a județului, profitând și de conjunctura politică națională (cu USL la guvernare), a reușit să facă demersurile pentru ca proiectul să fie beneficiarul unui nou apel de aprobare (alături de aerogările de la Craiova și Iași), respectiv al unei finanțări pe Programul Operațional Sectorial Transport. Din nopatea de marți spre miercuri (21/22 ianuarie), documentația pentru depunerea ofertelor de către constructorii interesați se află pe site-ul dedicat licitațiilor publice. Este vorba despre o procedură europeană, deci pot participa și firme din alte țări membre ale Uniunii Europene. Potrivit președintelui Popa, ofertele sunt așteptate timp de 42 de zile, până în 4 martie. În acea zi, la ora 10, ofertele vor fi deschise și va începe desemnarea câștigătorului. Iar speranța tuturor celor implicați este ca firmele perdante să nu obstrucționeze prin contestații demararea șantierului. Proiectul va trebui finalizat cel târziu în septembrie 2015. Comandantul Pasc a precizat că printre condițiile impuse în caietul de sarcini se numără experiența în domeniu, dar și rapiditatea execuției. Mai exact, va primi punctaj mai mare ofertantul care promite cea mai scurtă perioadă de închidere totală a Aeroportului de la Oradea. De asemenea, în caz de nerespectare a termenelor asumate, penalizarea va fi de 50.000 euro/zi.
[nggallery id=2138]
După realizarea noii piste (+ sistem modern de balizaj, uzină electrică proprie etc.), la Oradea vor putea ateriza și aeronave de mari dimensiuni, deci va fi o șansă bună pentru diversificarea ofertelor de zboruri de aici. Valoarea totală a proiectului (inclusiv proiectare, publicitate, dirigenție de șantier) este de 130.075.207 lei, iar partea scoasă acum la licitație se ridică la 101,23 milioane lei. Din suma totală eligibilă (POS T), 85% provind din fonduri europene, 2% este resortul CJ Bihor, iar restul de 13% sunt contribuția de la bugetul de stat al României.
httpvhd://youtu.be/XgrlAadsdRc
ian. 17, 2025 0
ian. 16, 2025 0
ian. 15, 2025 0
ian. 10, 2025 0
ian. 19, 2025 0
ian. 17, 2025 0
ian. 17, 2025 0
ian. 17, 2025 0
I-am FELICITAT doar pe EI, cei de la aeroportul Oradea, care au rezistat 24 de ani avand initiativa acestui proiect,si au trebuit sa astepte cu multa rabdare.Se stie bine ca toata aceasta asteptare a fost o lupta continua cu SLEAHTA de parveniti ( votati……alesi….) a” clasei poitice „ce s-au perindat la putere,iar datorita ambitiilor politice ,a intereselor personale sau de cumetrie, au impiedicat prin toate mijloacele care le-au avut la indemana,in mod VOIT si CONSTIENT desfasurarea acestui PROIECT,pe care Oradea il merita pe deplin.Multumiri C.E. care au sustinut si au inteles ca se maerita efortul ,si un scuipat de blam pe obrazul clasei politice din Romania.