Actualizat octombrie 7th, 2024 10:33 PM
feb. 23, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație, Frontpage 0 907 vizualizari
În vara anului trecut, Primăria Oradea a delegat gestiunea serviciului de administrare a centrului intermodal către ADLO, urmând ca Agenția să organizeze procedura de licitație a contractului de operare a acestuia. Această licitație a fost organizată în perioada octombrie 2023- ianuarie 2024, în vederea operării acestuia la standardele cele mai ridicate de calitate specifice unei astfel de facilități.
În cadrul procedurii de licitație publică au depus oferte trei operatori economici. După parcurgerea procesului de evaluare a ofertelor, a fost selectată oferta depusă de asocierea formată din S.C. ROUTIER EUROPEAN TRANSPORT S.A. (Lider) și CABOOTER INTERMODAL BV (Asociat 1), având o valoare a chiriei de 301.000 euro/an (fără TVA), respectiv o valoare a investițiilor asumate de 2.484.850 euro.
Azi, 23 februarie, la sediul Agenției de Dezvoltare Locală, (ADLO) a avut loc semnarea contractului de operare pentru Terminalul Intermodal Oradea cu reprezentanții firmei.
„Prin proiectele implementate în ultimii ani, Oradea, al doilea oraș din România cu cel mai mare număr de companii de logistică/transport, este orașul cel mai bine conectat din zona de nord vest a țării din punct de vedere a activității de transport de marfă, având o bună conectivitate rutieră, cu un terminal cargo aerian și un terminal intermodal feroviar” – a declarat Alina Silaghi, director ADLO, după semnarea contractului.
În vederea dezvoltării Centrului de transport intermodal din zona Gării CFR Episcopia Bihor, Municipiul Oradea, prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională, anul trecut a fost încheiat un contract cu S.C. Costa VOC Impex SRL și S.C. Asfamixt SRL pentru execuția următoarelor lucrări:
construirea unei platforme de lucru cu o suprafață de 32.700 mp, utilizată pentru manipularea și depozitarea containerelor;
construirea a două linii de cale ferată industrială, Linia 1 cu o lungime de 715 metri, și Linia 2 cu o lungime de 700 metri, racordate direct la stația CF Episcopia Bihor, din linia 17 CFR, printr-o stație de racord;
amenajarea de pasaje la nivel care vor permite semnalizarea traversării autovehiculelor peste căile de rulare ce se găsesc în incintă;
amenajarea unui punct de control cu acces pe patru benzi de circulație: două benzi pe sensul de intrare și două benzi pe sensul de ieșire;
construirea a două parcări auto pentru TIR-uri, cea exterioară cu o capacitate de 36 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 30 de locuri;
construirea a două parcări pentru autoturisme, cea exterioară cu o capacitate de 32 de locuri, iar cea interioară cu o capacitate de 20 de locuri;
amenajarea unei platforme betonate, care poate găzdui un grup social destinat conducătorilor auto (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 10x10m;
amenajarea unei platforme betonate care va găzdui birourile administrației terminalului și un grup social (de tipul containerelor mobile), cu dimensiunile în plan de 18x11m;
construcția de drumuri interioare și trotuare pietonale pentru circulație.
Termenul de finalizare a lucrărilor aferente obiectivului de investiții Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor a fost 31.12.2023, acestea fiind în prezent încheiate.
Proiectul centrului Intermodal are un rol cheie pentru transportul de mărfuri din Oradea și județul Bihor deoarece va asigura transferul mărfurilor în relație cu statele din vestul Europei, dar și cu alte zone din România. Transportul de mărfuri feroviar este mult mai puțin poluant și mai ieftin, fiind încurajat la nivel european în raport cu transportul rutier. Totodată, acest proiect contribuie la creșterea competitivității economice a companiilor din Oradea și județul Bihor, deoarece costurile cu transportul mărfurilor vor scădea ca urmare a construirii acestei facilități.
Demararea operării terminalului intermodal Oradea este condiționată până cel târziu în data de 01.01.2025, până la această dată operatorul fiind desemnat să parcurgă procedurile necesare în vederea obținerii avizelor și autorizațiilor necesare.
oct. 07, 2024 0
oct. 04, 2024 0
oct. 04, 2024 0
oct. 03, 2024 0
oct. 07, 2024 0
oct. 07, 2024 0
oct. 07, 2024 0
oct. 07, 2024 0