Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mai 24, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1331 vizualizari
Luni, 27 mai, va fi ziua în care, în mod oficial, contractul pentru Autostrada Transilvania, încheiat în 2004 de Guvernul Năstase (care a atribuit fără licitație lucrarea societății americane Bechtel), va fi reziliat. Din lucrările demarate în urmă cu 9 ani și care ar fi trebuit deja să se lase cu peste 400 km de autostradă, doar vreo 52 km au fost realizați cu chiu cu vai. Proiectul de infrastructură rutieră a fost „zămislit” la Oradea, în cadrul unei întâlniri la care au participat reprezentanții mai multor județe, iar după plecarea americanilor de la Bechtel, tot Oradea ar putea fi locul în care se va decide modul în care lucrările ar urma să fie reluate. Ministrul delegate pentru mari proiecte de infrastructură, Dan Șova (PSD), a declarat pentru presa centrală că ar exista deja mai multe firme interesate să construiască Autostrada Transilvania și că urmează să fie organizată o întâlnire – la Cluj-Napoca sau la Oradea – la care să participe reprezentanții județelor prin care va trece autostrada. Scopul discuțiilor va fi stabilirea modului în care autoritățile locale ar trebui să se implice și ele în reluarea construcției. Pentru ca să accepte rezilierea contractului cu statul român, firma Bechtel va primi o compensație de 500.000.000 de euro. Contractul inițial s-a ridicat la suma de 2,2 miliarde lei. Ministrul Șova consideră că unica soluție pentru ca Autostrada Transilvania să fie construită este scoaterea la licitație pe tronsoane și lucrări în paralel.
mart. 22, 2024 0
ian. 17, 2023 0
iun. 07, 2022 0
aug. 20, 2020 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0