Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
apr. 07, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1677 vizualizari
Anul trecut, Asociația Eco Planning a demarat colectarea și a finalizat prelucrarea de date privind necesarul de piste ciclabile din Municipiul Oradea. Rezultatul este grăitor: peste 60% dintre tinerii intervievați spun că folosesc bicicleta chiar și acum, procentul putând fi mult mai mare dacă în oraș ar exista condiții bune pentru acest mijloc de transport nepoluant și sănătos. De asemenea, studiul a creionat 4 mari trasee pe care gestionarii traficului orădean ar putea să le ia în discuție, mai ales că ne aflăm în plin proces de finalizare a Planului Urbanistic General al municipiului. Conform celor de la Eco Planning, au fost folosite 1.519 chestionare în 29 de unități de învățământ din Oradea (inclusiv Universitatea), de interes pentru inițiatorii studiului fiind cei cu domiciliul în municipiu sau în Zona Metropolitană. „Chestionarul a fost aplicat în primă fază elevilor si studenților, din două motive: în primul rând pentru că ei utilizează în mod frecvent bicicleta pentru transportul zilnic, dar în același timp si pentru că sensibilizarea persoanele tinere vizavi de facilitățile utilizării bicicletei este vitală pentru schimbarea metalității viitoarei societăți”, se arată în concluziile scrise ale demersului. Iată câteva aspecte concrete:
– 67% dintre tinerii intervievați dețin și utilizează o bicicletă, pe care o utilizează în medie de 2-3 ori/ saptămână, majoritatea celor chestionați (90%) consideră deplasarea cu bicicleta utilă, fiind de acord cu realizarea unor noi piste de biciclete, care să vină în completarea rețelei ciclabile existente
– 40% dintre subiecții ar fi dispuși să utilizeze bicicleta chiar și în condiții meteorologice nefavorabile
– cei mai multi dintre tineri provin din cartierele Rogerius – 23% și Nufărul – 12 %, urmate de Ioșia – 11% și Velența – 9%, din celelalte zone ale orașului, precum și din zona metropolitană procentul nefiind la fel de semnificativ
– majoritatea elevilor din cartierele amintite anterior studiază la licee aflate în zona centrală a orașului: cartierul Olosig care concentrează 7 unități învățământ, Orașul Nou cu 4 unități, Splaiul Crișanei 3 unități și Universității tot cu 3 unități de învățământ.
Eco Planning a elaborat câteva trasee potențiale, astfel încât ele ar putea „asigura un acces mai facil spre unitățile de învățămînt”, în ideea că cei mai mulți pedalatori sunt, totuși, tinerii (elevi și studenți). Aceste trasee ar fi:
– Traseul Podul Decebal – Liceul Constantin Brâncuși – Grup Scolar Greco-Catolic – Colegiul Național Mihai Eminescu – Grup Școlar George Barițiu – Liceul Ady Endre – strada Republicii până la pista existentă și Podul Dacia (traseu desfășurat preponderent în interiorul Cartierul Olosig)
– Traseul Podul Decebal – Strada Sfântul Apostol Andrei – Liceul Teologic Ortodox Episcop Roman Ciorogariu – se continua de-a lungul Centurii orașului – Bulevardul Ștefan cel Mare – până la pista existentă lângă Gară (traseu desfășurat preponderent în Cartierele Rogerius și Decebal-Dacia)
– Traseul Sânmartin – Cartierul Nufărul, pănă la pista existentă (traseu desfășurat paralel cu drumul european E79)
– Traseul de legătură Calea Aradului – Bulevardul Decebal până la pista existentă, Liceul Sportiv (traseu desfășurat preponderent în interiorul Cartierul Calea Aradului și la contactul cu Cariterul Orașul Nou)
– Traseul de legătură Cartierul Cantemir –Dorobanți – Subcetate – Colegiul National Emanuil Gojdu – până la pista existentă și Podul Intelectualilor.
aug. 09, 2017 0
sept. 20, 2016 0
iul. 27, 2016 0
mart. 21, 2016 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0