Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
nov. 16, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1549 vizualizari
Solicitarea pe care bihorstiri.ro a adresat-o Electrica SA cu privire la somațiile prin care unii clienți sunt chemați pentru a semna un act adițional și pentru a plăti garanția evitării riscului de neplată (citește aici) a generat un răspuns din partea furnizorului de energie electrică. Deși o serie de întrebări la care am căutat răspuns concret au rămas în aer, directorul Agenției de Furnizare Oradea de la Electrica, Emil Dale, a explicat că societatea este „nevoită să ia măsuri de precauție având în vederea creșterea valorii creanțelor la toate tipurile de clienți ajungând de cele mai multe ori la imposibilitatea recuperării acestora”. De asemenea, clienții care au primit astfel de hârtii prin care sunt chemați să plătească acel fond de rulment (garanția în caz de neplată) trebuie să știe că, potrivit lui Dale, la data trimiterii, „…figurau cu sold restant” în evidențele Electrica. Chiar și această explicație este contestată de unii orădeni care ar trebui să se prezinte la ghișeu pentru a plăti gajul cerut: există cazuri (și nu puține) în care au fost operate debranșări eronate și asta pentru că clienții respectivi plătiseră factura la o bancă comercială cu care Electrica are înțelegere, dar datele nu au fost transmise în timp utile către furnizorul de curent electric. Ori, în astfel de situații, clientul intră în baza de date ca și rău platnic, deci poate fi pasibil de obligativitatea plății garanției. Conform unor surse din cadrul Electrica Oradea, asemenea „invitații” au fost transmise către așa numiții rău platnici, către persoanele care locuiesc cu chirie la diverse adrese și la persoane care au contracte de comodat. În Bihor, potrivit acelorași surse, aproximativ 10.000 de astfel de somații au fost distribuite.
Pe ăia mari îi iertăm, pe ăștia mici îi sufocăm
Referitor la cele invocate de șeful Agenției de Furnizare Oradea cu privire la măsurile de precauție privind creșterea nivelului creanțelor „la toate tipurile de clienți” și la riscul ca datoriile să nu poată fi niciodată recuperate, poate merită precizat că în această săptămână, în ședința din 14 noiembrie, Guvernul Ponta a aprobat „renunțarea de către Electrica Furnizare SA la toate penalitățile de întârziere datorate de CN-CFR S.A. înregistrate în contabilitate la 31.03.2012”. Potrivit site-ului Guvernului, societatea de cale ferată datora, la 31 august 2012, „numai” 317.327.000 lei – energie electrică și 223.822.000 lei – penalități. Din acestea din urmă, 101.066.000 lei înseamnă energie electrică neachitată aflate încă în sold și 122.735.000 lei sunt debite încasate anterior datei de 31 martie 2012. Iar în timp ce, mărinimoasă, Electrica renunță cu girul Guvernului social-liberal la asemenea sume colosale, simplii cetățeni care au avut chiar și o singură dată ghinionul să nu poată plăti la timp factura sunt chemați să plătească garanția inventată în Legea 123.
feb. 21, 2024 0
nov. 24, 2023 0
ian. 14, 2022 0
ian. 14, 2022 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0