Actualizat noiembrie 22nd, 2024 3:12 PM
oct. 29, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1460 vizualizari
Flavius Bunoiu, director al Casei de Cultură a Municipiului (CCM) și principal organizator al festivalului Toamna Orădeană (TO), este mulțumit de ediția din acest an a evenimentului. În cele două săptămâni de manifestări culturale, în ciuda scăderii veniturilor, s-a reușit performanța de a aduce în oraș spectacole „mai mari și mai complicate” și de a vinde cu 30% mai multe bilete decât anul trecut. Încasările din vânzarea de bilete pentru evenimentele din sălile gazdă se ridică la aproape 54.500 lei. Luni, 29 octombrie, însoțit de câțiva bloggeri care au ajutat la mediatizarea evenimentului, directorul CCM, a prezentat bilanțul sumar al TO 2012, axându-se mai ales pe aspectele bugetare. Pentru ediția din acest an, Primăria Oradea a alocat 245.000 lei, iar din veniturile proprii CCM a contribuit cu 256.073 lei. În ceea ce privește scăderea de venituri menționată mai sus, Bunoiu a precizat că acest lucru era de așteptat atâta timp cât festivalul s-a redus ca perioadă de desfășurare, iar comercianții nu au mai avut la dispoziție decât un singur weekend în care au putut vinde produse (n.b.: 11 – 14 octombrie, în Parcul 1 Decembrie). Șeful CCA spune că, în ciuda perioadei dificile pe care firmele o traversează, sponsorizările au crescut și ele în 2012, ajungând la suma totală de 100.701 lei. Din activitățile comerciale, organizatorii au colectat 100.927 lei, iar încasările din bilete au ajuns la aproape +70% față de anul trecut. Flavius Bunoiu crede că și modalitatea aleasă pentru promovarea TO și-a atins scopul. Potrivit celor relatate azi, articolele publicate online pe pagina web oficială a evenimentului au strâns în jur de 2,4 milioane de vizualizări. Iar ca vizitatori unici, cronicile de concerte/spectacole au fost căutate de pe 700.000 de adrese de IP. Comparativ cu 2011, este cu peste 50% mai mult. „După 4 ani, TO are o identitate proprie, pe care dorim să o ducem mai departe”, a menționat directorul CCM, care a dat și câteva exemple de sume de bani pe care unele vedete au venit să le cânte orădenilor: Vama – 5.000 euro, Direcția 5 – 4.000 euro, Ovidiu Lipan Țăndărică/Bosquito – 4.000 euro. Un alt motiv de mândrie pentru Bunoiu este că mai multe spectacole din ediția actuală a TO au fost jucate cu casa închisă. De altfel, piesa în care a apărut actrița Maia Morgenstern a fost cea la care orădenii au epuizat cel mai repede biletele scoase la vanzare. Întrebat de jurnaliști, directorul CCM a declarat că va păstra aceeași rețetă și pentru următoarea ediție a festivalului: două săptămâni de manifestări cu un weekend de concerte în aer liber. Flavius Bunoiu a dezvăluit că a și început deja pregătirile pentru 2013, dar nu a dorit să dea exemple concrete. Mai pare bătut în cuie că, dat fiind faptul că e puțin probabil ca proiectul de pietonalizare a zonei centrale să fie gata în timp util, evenimentele în aer liber vor avea loc tot în Parcul 1 Decembrie. Cu toate locul nu este considerat prea adecvat pentru astfel de manifestări.
iun. 13, 2017 0
mai 25, 2017 0
dec. 05, 2016 0
nov. 04, 2016 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0