Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
sept. 03, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1675 vizualizari
Omul de afaceri Ovidiu Pop, manager al firmei Durans, pasionat de fotografie și iubitor al meleagurilor bihorene, a editat noua variantă a ghidului turistic aferent județului Bihor și Municipiului Oradea. Adică, mai pe românește, el face cam ceea ce ar trebui să facă administrația județului și cea orădeană în contextul în care se bate mereu monedă pe atragerea turiștilor și pe importanța turismului. După precedenta ediție a ghidului (2007/2008), Pop s-a reorganizat și a ales o variantă mai ușor de dus la plimbare și mai ușor de răsfoit grație formatului. Practic, după cum a explicat managerul Durans, turiștii au la dispoziție două tipuri de volume, în 6 limbi în total: română, maghiară, engleză, germană, italiană și franceză. Glumeț ca de obicei, Ovidiu Pop spune că i s-a sugerat să facă și în rusă și chineză, însă această lucrare nu i-ar fi intrat în buget. Spre deosebire de fosta ediție a ghidului turistic, de data asta, cei care iau în mână cărticica au la dispoziție poze actualizate, hărți cu noi trasee turistice, dar și fotografii de la obiective turistice scoase în evidență în ultimii doi-trei ani (ex.: peștera Farcău sau zona Roșia). În ceea ce privește partea referitoare strict la Oradea, ghidul cel nou concurează cu Primăria căci Pop s-a axat mai ales pe zona centrului istoric. Dar turistul care se ghidează prin municipiul reședință de județ cu ajutorul „manualului” editat de Durans are la dispoziție și trasee pe care autorii le recomandă a fi făcute „la picior”: pietonalul, zona piețelor Ferdinand/Unirii și restul centrului istoric. În ceea ce privește județul, inițiatorul acestui nou ghid turistic evidențiază zona Băilor Felix și 1 Mai, cea din Parcul Natural Apuseni, Țara Beiușului (inclusiv prin prezentarea meșteșugurilor populare), Valea Crișului Repede, Câmpia Crișurilor, lacurile din Cefa, respectiv Valea Ierului și Valea Barcăului. Cei interesați de aceste noi cărți utile le vor putea găsi în magazinele King Art, la chioșcurile de ziare și în „puținele librării care mai sunt în Oradea” (mai puțin Diverta și Humanitas). În mod curios, nu toți operatorii care activează în domeniul turistic (hotelierii) s-au arătat dispuși să cumpere ghidurile în vederea distribuirii/revânzării. Deocamdată cel puțin, nici Consiliul Județean sau Primăria Oradea nu s-au înghesuit să își rezerve exemplare. „Oradea nu are un centru de informare turistică. E o problemă pe care Primăria trebuia să o rezolve demult”, consideră Ovi Pop, care laudă totuși Municipalitatea pentru investiția făcută în Turnul Primăriei. Spre deosebire de reticența părții bihorene, responsabilii de turismul din Hajduszoboszlo au fost mai mult decât deschiși pentru colaborarea cu Durans. În ghidul actual a fost cumpărată o pagină pentru promovarea ștrandurilor care fură an de an din clienții zonelor de agrement din Bihor. De asemenea, Centrul de Informare Turistică din orășelul maghiar (pentru că cei de acolo au așa ceva!) a cumpărat un număr considerabil de exemplare din ghid, ajutând astfel în mod direct la promovarea turismului bihorean/orădean. Acest ghid turistic a fost scos pe piață în 2 x 3.000 de exemplare. Prețul afișat (25 lei/exemplar) nu este considerat exagerat de către inițiatorul și finanțatorul proiectului. De altfel, prima vânzare concretă s-a derulat sub ochii jurnaliștilor. Un turist care s-a aflat pe corso a fost atras de cele prezentate pe „standul” cu ghiduri de la restaurantul El Dorado, a răsfoit timp de câteva minute cărțile și a luat cu el două exemplare, plătind cash pentru ele.
[nggallery id=1182]
apr. 05, 2017 0
apr. 03, 2017 0
feb. 05, 2017 0
dec. 19, 2014 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0