Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 05, 2012 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1660 vizualizari
În mod clar, aerogara de la ieșirea din Oradea spre Arad este un cal de bătaie pentru politicienii aflați în campanie electorală. Principalii candidați susținuți de USL, Cornel Popa și Ilie Bolojan (ambii PNL), spun că au soluții pentru ca Aeroportul din Oradea să poată fi atractiv chiar și în actualele condiții, adică fără o pistă mărită și modernizată. Marți, 5 iunie, președintele PNL Bihor, senatorul Popa (candidat pentru șefia Consiliului Județean), a declarat că este nevoie de atragerea spre Oradea a companiilor și operatorilor externi, mai ales pentru înființarea a minimum două rute: una spre Austria/Germania și alta spre Italia/Spania. În opinia parlamentarului liberal, este obligatoriu ca acestor potențiali operatori să li se ofere diverse facilități, Aeroportul din Oradea putând deveni și el atractic precum cele de la Cluj-Napoca, respectiv Timișoara. Obiectivul prevăzut de Cornel Popa este ca, de la 41.000 de pasageri/an, Oradea să ajungă la nivelul de 100.000 de pasageri/an.
Facilități obligatorii!
Candidatul USL pentru funcția de primar al Municipiului Oradea, interesat și el de dezvoltarea acestui obiectiv, a fost tranșant: „Aeroportul este operat prost!”. Ilie Bolojan nu crede că deficiențele de infrastructură aeroportuară au făcut în toți acești ani ca operatorii de curse aeriene să nu fie interesați de Oradea. Printre facilitățile pe care autoritățile ar trebui să le ofere pentru a atrage opeartori s-ar număra: reducere la tarifele de aterizare, discount pentru o frecvență mare a zborurilor sau reducere pentru rute/destinații noi. Primarul Bolojan spune că aceste discounturi sunt necesare mai ales pentru că, la început, o cursă spre o nouă destinație nu are profit, potențialii pasageri având nevoie de timp pentru a se obișnui cu această posibilitate. Comparativ, candidatul USL susține că mai sunt în țară aeroporturi care nu dispun de o infrastructură mai bună decât cel de la Oradea, dar care au reușit totuși să genereze trafic (ex.: Bacău – 230.000 pasageri/an). Verdictul lui Ilie Bolojan este că Consiliul Județean a dus o politică proastă privind dezvoltarea aerogării, dar asta nu doar în ultimii 4 ani, ci „de mai multe cicluri electorale”.
Minciuna lui Țîrle
Subiectul Aeroportului din Oradea i-a dat ocazia lui Bolojan să se lege, politic, de Radu Țîrle, fost președinte al CJ (ales în 2008 în culorile PNL). Șeful Primăriei Oradea și al PNL municipal a reamintit azi (5 iunie) că principalul argument invocat de Țîrle pentru a trece la PDL a fost alocarea de bani pentru modernizarea pistei. Ilie Bolojan îl critică pe candidatul democrat-liberal pentru că prezintă totul ca și cum banii ar exista și ar fi fost deja accesați. Apelând la comparația cu reușita unui candidat la studenție de dinainte de 1990, care nu a reușit la facultate deși a luat peste nota 5 la admitere, liberalul spune că așa e și cu proiectul aeroportuar: „A reușit fără loc (n.b.: fără a avea banii). Se prezintă ca și cum această finanțare ar fi accesată, așa se vinde acest produs. Ceea ce este o minciună fără margini! Proiectul a fost depus. A primit un punctaj care l-a situat sub limita de finanțare, iar în fața noastră au fost alte proiecte care au primit un punctaj superior – putem să discutăm din ce motive s-a întâmplat asta – și n-au mai rămas bani pentru Aeroportul din Oradea”, a explicat situația, din punctul de vedere al USL, primarul Oradiei. În opinia lui Bolojan, există doar două posibile explicații: „ori proiectul nu a fost atât de perfect și nu a luat punctajul maxim, ori, dacă judecăm după vorbele domnului Țîrle, trecerea lui la PDL a fost degeaba”. Șeful PNL Oradea se întreabă dacă, nereușind lobby-ul necesar cu Guvernul PDL, Radu Țîrle se gândește cumva să aibă sorți de izbândă cu Guvernul USL? De altfel, apăsând pedala trecerii fostului șef de la județ în barca pedelistă, Ilie Bolojan consideră că a fost mai degrabă un gest oportunist prin care respectivul și-a asigurat candidatura și nicidecum unul prin care s-a avut în vedere interesul județului Bihor.
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0