Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
iun. 01, 2012 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1515 vizualizari
În urma descinderii în teritoriu a actualului ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT), Eduard Hellvig (PNL), care a formulat și unele acuze la adresa lui, primarul PDL al Municipiului Marghita, Dorel Talpoș (foto), a reacționat explicând situația investițiilor considerate dubioase. De asemenea, democrat-liberalul a declarat că nu știe în ce calitate s-a dus Hellvig la fața locului și că, dacă a fost în calitate de ministru, atunci ar fi fost normal să fie înștiințat și primarul. Referitor la mult discutatul ștrand, a cărui modernizare face parte dintr-un proiect cu finanțare de la MDRT, șeful administrației locale spune că nu și-ar fi permis să-l deschidă dacă nu existau toate avizele necesare. „Avem autorizații de la Apele Române, Mediu și Sanepid”, precizează Talpoș, arătând că nu s-a mai reluat tema „pozelor trucate” și că, de fapt, acele imagini au fost o făcătură menită să discrediteze Primăria Marghita.
În ceea ce privește criticile lui Eduard Hellvig privind inexistența unui drum de acces adecvat, primarul recunoaște că acolo este vorba despre un drum doar pietruit, însă precizează că acela nu făcea parte din proiectul finanțat de MDRT. Talpoș regretă că liberalii din Marghita care l-au însoțit pe ministru nu i-au explicat acestuia situația. „Nu mi-am permis să bag în acel drum încă în jur de un miliard și jumătate (lei vechi), până când există proiect aflat în implementare prin care vor fi refăcute toate drumurile din nordul localității”, a declarat Dorel Talpoș în fața ziariștilor orădeni. Este vorba despre 12 km de drumuri, inclusiv cel de acces către ștrand.
Cum ministrul Hellvig s-a legat și de lipsa unei canalizări aferente bazinelor de la ștrand, primarul de Marghita a dat explicații și despre aceste critici. „Proiectul ștrandului a fost câștigat în anul 2007, licitația de execușie având loc în anul 2008 la nivel de București, firma care a câștigat venind în octombrie 2008 pentru a începe lucrarea. Datorită modificării Codului Silvic (n.b.: prin care se impune plata către Stat a unei sume de un miliard lei vechi pe hectar și împădurirea unei suprafețe de trei ori mai mari decât cea scoasă din „uz”), pe noi ne costa acel teren, la acel moment aproximativ 15 miliarde lei (vechi). Cofinanțarea noastră la acest proiect a fost de 8 miliarde lei. Nu ne puteam permite această sumă (n.b.: de 15 miliarde), motiv pentru care, cu acceptul Ministerului de la acea vreme (octombrie 2008, în timpul Guvernului Tăriceanu), Consiliul Local a hotărât mutarea amplasamentului în fosta unitate militară care este terenul nostru, al Primăriei”, a explicat Talpoș. Edilul spune că nu s-a modificat nimic în proiect, decât locația. Șeful Primăriei Marghita mai spune că există și o confuzie legată de problema canalizării de la ștrand. Există două tipuri de canalizare: cea a apelor termale (care se face printr-un bazin de răcire – în care se amestecă cu apa dulce – și de acolo mai departe în așa numitul emisar) și cea a apei menajere (cea de la dușuri și grupuri sanitare), care se face spre stația de pompare de la capătul străzii Oltului. De acolo, spre stația de epurare, deversarea se va face prin rețeaua care se execută pe un alt proiect. „Pe lângă auditul de la MDRT și pe lângă Curtea de Conturi, cu o zi înainte de venirea ministrului Hellvig a fost în teritoriu Corpul de Control al noului prefect (Claudiu Pop) și a verificat inclusiv documentele aferente proiectului, constatând că ceea ce este în proiect s-a și executat”, spune Dorel Talpoș. Primarul Marghitei consideră că dezvoltarea ștrandului este un proiect benefic pentru municipiu „și nu pentru PDL”. Reacția edilului democrat-liberal a venit după ce, sâmbăta trecută (link), ministrul Eduard Hellvig a descins și la ștrandul de la Marghita pentru a verifica cele apărute în presă încă din această primăvară cu privire la presupusa cheltuire nejustificată a banilor alocați de MDRT.
mart. 03, 2015 0
feb. 19, 2015 0
ian. 29, 2015 0
dec. 12, 2014 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0