Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
mai 24, 2012 Florin Coman Sănătate 0 1661 vizualizari
Grupul Sanofi organizează în perioada 28 mai – 2 iunie 2012 campania „Săptămâna Responsabilităţii Sociale Sanofi”, un proiect de mare amploare, cu acoperire naţională, al cărui obiectiv este informarea şi responsabilizarea publicului larg privind necesitatea efectuării de controale medicale regulate şi importanţa acestora în detectarea cât mai precoce a riscului de diabet zaharat şi a afecţiunilor cardiovasculare. Campania beneficiază de suportul medical oferit de medici de diferite specialităţi – diabetologi, cardiologi, neurologi, nefrologi şi medici de familie. Medicii vor efectua testări medicale gratuite şi vor oferi recomandări de specialitate celor diagnosticaţi cu factori de risc sau afecţiuni cardiovasculare.
Acest proiect se va desfasura în 18 oraşe: Bacău, Beiuş, Bucureşti, Buzău, Câmpina, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Râmnicu-Vâlcea, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Târgu Jiu, Timişoara. În fiecare dintre aceste oraşe,, persoanele care vor veni în locaţiile stabilite vor putea beneficia de determinări gratuite ale tensiunii arteriale, a indicelui gleznă-braţ şi a glicemiei, rezultatele urmând să fie comunicate pe loc.
„Prevenţia şi diagnosticarea precoce sunt o prioritate în orice sistem sanitar. Din păcate, în România încă nu există o conştientizare largă a importanţei controalelor medicale periodice in menţinerea unei stări de sănătate pe termen lung şi mulţi pacienţi ajung la medic doar în faza de boală constituită”, a declarat Dr Gabriel Tatu – Chiţoiu, viitorul Preşedinte ales al Societăţii Române de Cardiologie.
În România, se estimează că există aproximativ 7 milioane de hipertensivi, însă numai 2,9 milioane sunt diagnosticaţi şi doar 2,7 milioane au tratament antihipertensiv1,4. De asemenea, aproximativ 1,3 milioane de români suferă de diabet zaharat şi doar 800.000 sunt trataţi2. O altă afecţiune cardiovasculară care poate avea consecinţe dramatice este boala arterială periferică, patologie cu prevalenţă ridicată în special în rândul persoanelor peste 60 de ani. În România se estimează că aproximativ 700.000 de persoane pot suferi de această boală, iar dintre acestea diagnosticate sunt aproximativ 118.000, iar tratate numai 70.000.3,4
„Campaniile de responsabilitate socială au devenit o tradiţie pentru Sanofi din dorinţa de a identifica în permanenţă nevoile insuficient acoperite ale pacienţilor şi a putea veni cât mai eficient în întâmpinarea lor. O problemă importantă de sănătate publică o reprezintă bolile cardiovasculare ale căror consecinţe pot fi fatale sau invalidante pentru pacienţi şi extrem de costisitoare pentru sistemul de sănătate. Această campanie are ca scop să aducă în atenţia populaţiei importanţa factorilor de risc cardiovascular şi cum pot fi prevenite bolile cardiovasculare”, a declarat Ovidiu Saltas-Dabija, Director Medical Sanofi România.
Contactează SANOFI:
Camelia Niţu – Communication Manager Sanofi România
0723.353.520, camelia.nitu@zentiva.ro
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur
nov. 12, 2024 0
oct. 29, 2024 0
oct. 16, 2024 0
oct. 03, 2024 0