Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
mart. 19, 2012 Florin Coman Actualitate 0 1177 vizualizari
Electrocentrale Oradea a dat publicității raportul oficial al controlului efectuat de ANRSC precum și poziția CET față de imputările aduse.
Acțiunea de control a ANRSC, confom raportului a avut ca obiective: verificarea modului de respectare a dispozițiilor legale privind factuarea consumului de energie termică către utilizatori, verifiacrea modului de aplicare și de respectare a clauzelor din contractul cadru de furnizare a energiei termice, verificarea modului de fundamentare a tarifelor pentru activitățile de transport și de distribuție a energiei termice solicitate de SC Electrocentrale SA.
Concluzii: în lunie octombrie 2011-ianuarie 2011, CET a facturat energia termică către operatorii economici care nu sunt autorizați de ANRSC, pentru prestarea activității de distribuție, la un preț mai mare decât cel reglementat de ANRE pentru activitatea de producere a energiei termice și ANRSCpentru activitatea de transport, (n.r. este vorba de persoane juridice care sunt alimentate direct la rețeaua de transport deci nu mai trebuiau să plătească și cheltuielile de distribuție CET) astfel: în octombrie, noiembrie și decembrie prețul facturat de CET a fost 261,69 lei pe Gcal, față de 188.91 cât era prețul reglementat de ANRE și ANRSC iar în ianuarie o parte din cantitatea consumată a fost facturată cu 261,69 lei față de 188,91 cât era reglementat și o parte cu 266,10 lei față de 193.33 cât era facturat. CET a încasat de la persoanele juridice respective cu 1441779,79 de lei mai mult decât ar fi trebuit.
Raportul ANRSC mai arată că primăria Oradea,are competența de a aproba prețurile locale ale energiei termice numai în baza propunerilor înaintate de operatorii serviciului. La Oradea însă, prețul s-a probat în ședința de Consiliu Local dinj 29 noiembrie 2011, fără a avea la bază în acea dată o propunere din partea Electrocentrale. ANRSC mai atrage atenția că în acest caz CET era obligat să anuleze aceste acte adminstrative sau să le atace în contencios administrativ, lucru pe care nu l-a făcut.
Raportul mai arată următoarele nereguli: CET nu a înaintat utilizatorilor preluați de Transgex acte adiționale de modificare a contractelor de furnizare existente; CET a impus ultilizatorilor preluați de Transgex, sub sancțiunea întreruperii furnizării energiei termice, încheierea de noi contracte, care față de cele avute cu Transgex, nu sunt întocmite cu respectarea clauzelor din Contractul-cadru aprobat prin Ordinul președintelui ANRSC; Utilizatorilor care au refuzat încheierea de noi contracte le-a fost întreruptă în mod abuziv furnizarea apei calde de consum și nu au beneficiat de reducerea valorii facturii; niciun contract încheiat între CEt și utilizatori nu este întocmit în conformitate cu clauzele din Contractul Cadru; CET nu a inițiat nicio acțiune de modificare a clauzelor din contractele de furnizare încheiate cu utilizatorii.
Poziția Electrocentrale
Față de principalele acuzații CET a transmis următoarele explicații:
“Nu suntem de acord cu constatările echipei de control conform cărora ne-am face vinovați că am facturat energia termică la un preț nejustificat de mare , întrucât facturile au fost emise cu respectarea întocmai a tuturor actelor normative (…). Face, precizarea că întotdeauna am efectutat tarifarea serviciilor prestate în conformitate cu actele administrative adoptate de către autoritatea competentă, iar în cazul în care aceste acte au fost anulate sau revocate am efectuat imediat corecțiile ce s-au impus (…)”.
CET mai arată că deciziile CL au caracter de lege pentru, primăria fiind acționar unic, și că actele prin care se majorează tarife au fost conformate solicitărilor Instituției Prefectului. Tot în ce privește facturarea către populație, CET arată ca a fost făcută la niște tarife aprobate prin acte administrative, care din moment ce nu au fost anulate, trebuiau respectate ca atare.
Electrocentrale mai susține că nu aveau cum să încheie acte adiționale cu utilizatorii preluați de la Transgex, în primul rând pentru că acele contracte cu Transgex erau încheiate înainte de noile contracte cu CET, ei mai menționează că nu au impus nimic ci s-au conformat punctului 20 din Condițiile Asociate Licenței 593 din 2009. De asemenea, se arată că nu trebuiau reduse valorile facturilor utilizatorilor lăsați fără apă caldă , pentru că nu s-a facturat decât ce s-a consumat. CET mai arată că toate deciziiile și încasările făcute au fost în conformitate cu acte și hotărâri în vigoare, pe care le prezintă pe larg, și cere ANRSC să constate că nu există temei pentru suspendarea licenței.
iul. 16, 2020 0
aug. 29, 2017 0
mai 30, 2017 0
mai 20, 2017 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0