Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
feb. 22, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1538 vizualizari
Pentru că instituțiile de stat care ar fi trebuit de ani lungi să se ocupe de o bună și constantă promovare a oportunităților turistice din Bihor nu au făcut mai nimic, un ONG a luat taurul de coarne. Asociația pentru Dezvoltare Durabilă și Promovarea Turismului (ADDePT) Bihor a organizat azi (22 februarie) un workshop tematic și a lansat primul număr al unei reviste de specialitate. Evenimentul găzduit de Queens Pub a atras și reprezentanții Serviciului Județean Salvamont Salvaspeo Bihor, respectiv câțiva oameni de afaceri care conduc pensiuni prin județ. Din nefericire, principalele idei care au ieșit la iveală (mai mult în urma întrebărilor jurnaliștilor) nu sunt prea pozitive. Conferențiarul universitar dr. Ribana Linc a creionat o imagine a Bihorului prin prisma reclamei de care județul beneficiază la nivel regional și național, iar concluzia nu este nici pe departe fericită: „Promovarea Bihorului este deficitară”. Spre exemplu, deși există un Master Plan pe Turismul Național (2007 – 2026), județul nostru „e menționat doar pe alocuri”. Totodată, ca aspect de-a dreptul șocant, stațiunea Băile Felix apare ca fiind un „posibil oraș termal”, deși se știe de foarte multă vreme ce efecte tămăduitoare pot avea curele efectuate acolo. Întrebată de bihorstiri.ro cine se face vinovat de o asemenea înjositoare implicare în promovarea Bihorului, inițial, Linc a declarat că „noi toți”, dar, imediat, a revenit asupra celor spuse dându-și seama că simplii cetățeni nu pot fi făcuți vinovați pentru că județul nostru nu este în topul destinațiilor turistice. Așa că, în cele din urmă, vinovații au fost arătați cu degetul: autoritățile locale și instituțiile de învățământ. Se pare, însă, că nu doar inadvertențele teoretice supără. Deținătorii de afaceri turistice care au fost miercuri la Queen’s Pub s-au arătat nemulțumiți și de starea jalnică a drumurilor din Bihor, considerând că „uitarea” în ceea ce privește infrastructura rutieră este o chestiune politică. O altă problemă identificată în cadrul studiului prezentat de Ribana Linc este cea a lipsei punctelor de informare turistică. Cu mențiunea că, la sfârșitul anului trecut, Consiliul Județean Bihor a inițiat un proiect pentru realizarea unui asemenea obiectiv (pe str. Patrioților din centrul Oradiei – link). Județul nostru pare mai promovat la nivel regional și, culmea, cel mai mare furnizor de turiști pentru Bihor este în acest moment Ungaria. Asta și datorită colaborării transfrontaliere cu Hajdu-Bihar. Cu toate acestea, specialiștii consideră că nu e/ar fi bine ca Bihorul să se bazeze pe țara vecină pentru a primi turiști. Promovarea locală „există, dar pare ineficientă”, se arată în studiul prezentat azi la Oradea, fiind scos în evidență faptul că agenții economici care derulează business-uri în turism (hoteluri, pensiuni, restaurante etc.) apelează la politici proprii, independente de promovare. În opinia Ribanei Linc, pentru care starea de fapt de acum să se schimbe în bine și pentru a genera rezultate vizibile, ar fi nevoie ca „toți cei implicați să strângă rândurile” și să conlucreze. Dar, chiar și în aceste condiții de eventuală concordie totală (și care să îi facă pe operatorii turistici să uite un timp de orgolii și de concurența oarbă), semne concrete de redresare în materie de imagine, promovare și încasări nu ar fi de așteptat mai devreme de 4 – 5 ani.
ADDePT a prezentat azi și primul număr al revistei Visit Bihor. Este o publicație color, gratuită, cu 12 pagini și care își propune să promoveze turismul și agenții economici cu interese în acest domeniu. Deocamdată, revista lunară (tipărită în 1.000 exemplare) e distribuită doar local (în hoteluri și restaurante), dar, în funcție de interesul pe care îl va provoca, Asociația nu exclude să distribuie publicația regional și, eventual, euroregional.
Pentru mai multe amănunte accesați visitbihor.ro.
[nggallery id=700]
iul. 12, 2017 0
mai 29, 2017 0
mai 24, 2017 0
apr. 04, 2017 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0