Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
oct. 10, 2011 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 973 vizualizari
Transferul nu va avea, însă, loc acum, ci în 2012. Luni, 10 octombrie, în cadrul unei conferință de presă de tip fulger în care a porționat timpul pentru întrebări, președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, Radu Țîrle, a confirmat că discută cu democrat-liberalii în vederea aderării la acest partid. Liderul CJ a făcut rapid trecerea la acest subiect semnalat deja cu generozitate în presa locală, nu înainte de a-și apăra activitatea criticată de la cârma instituției. Și nu înainte de a vorbi din nou despre situația de impas de la Muzeul Țării Crișurilor (la care vom reveni), datorat, spune președintele, exclusiv firmei Selina.
Ales în 2008 (uninominal, dar în culorile PNL), Țîrle a ținut să arate că a reușit să facă cu bani mai puțini decât predecesorul său (n.b.: Kiss Alexandru) lucruri mult mai multe și mai bune. Astfel, în privința drumurilor, șeful de la județ se laudă cu turnarea a peste 250 km de asfalt și cu deschiderea unor lucrări noi precum șoseaua spre Tinca, drumul Damiș – Bratca sau cel de Padiș. De altfel, legat de drumul de Tinca, Radu Țîrle a criticat presa pentru că a tăcut și nu a publicat despre succesele din Justiție ale CJ împotriva contestatarilor licitației. De asemenea, președintele a menționat că în curând va fi finalizat terminalul Aeroportului din Oradea. Acest obiectiv rămâne, aparent, un punct nevralgic al bilanțului parțial al activității de lider al CJ. Practic, motivul aruncat presei în ceea ce privește viitoarea lui plecare la PDL este cel privind fondurile guvernamentale. „Bani îți dă Guvernul, nu Opoziția!” și „Fără pistă de aeroport putem face 20 de parcuri industriale etajate, că nu vin investitorii” – acestea sunt două dintre afirmațiile de azi ale lui Radu Țîrle, care spune că obiectivul său este să refacă și pista aerogării orădene. „Cine are nervi și timp de pierdut pe toate drumurile din România, să zboare pe șapte aeroporturi ca să ajungă la Oradea?”, a întrebat retoric președintele, precizând că „fără aeroport vorbim discuții!”. Țîrle susține că a discutat cu Guvernul și cu mai mulți oficiali „care pot să ajute”, inclusiv sâmbătă cu secretarul de stat Eusebiu Pistru de la Transporturi. Aparent, toți interlocutorii bihoreanului vor să sprijine județul. Pistru ar trebui să analizeze chiar luni dosarul Aeroportului din Oradea, depus deja la Ministerul de resort, prin care CJ solicită o finanțare de 25 milioane euro pentru modernizarea pistei. Radu Țîrle spune că, în 2011, instituția a avut la dispoziție doar 35 miliarde lei pentru toate investițiile din Bihor. „Credeți că ăștia sunt bani pentru un județ? Sunt bani pentru o primărie de comună!”, a tunat liderul CJ. Deoarece, în mod clar, plutea în aer ideea de șantaj politic, reporterul bihorstiri.ro l-a întrebat pe președintele județului dacă prețul alocărilor de fonduri suplimentare este trecerea lui la PDL. Radu Țîrle a declarat că „Nu ăsta este prețul sau târgul, dar șansele să primim și noi din cele 150 milioane (n.b.: de euro – banii alocați aeroporturilor din România), vă dați seama că sunt mai mari”.
Președintele în funcție al CJ Bihor susține că nu părăsește încă PNL și că o va face în 2012. Adică înainte de alegeri. Un motiv pentru păstrarea carnetului galben de partid este și că, în caz de demisie, Țîrle pierde și mandatul de șef al județului. Aici rămâne de observat dacă liberalii vor accepta să aibă un președinte de consiliu județean care a pactizat deja cu „dușmanul” sau dacă vor avea tăria să îl dea afară din partid. Transferul lui Țîrle la PDL ar putea fi accelerat de forul decizional din PNL, Delegația Permanentă, care ar putea decide excluderea din partid a fostului eurodeputat. Primul pas a fost făcut: Biroul Politic local al liberalilor a propus joia trecută ridicarea sprijinului politic pentru Radu Țîrle.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0