Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mart. 27, 2024 Adrian Popa Actualitate, Administrație, Frontpage 0 882 vizualizari
Primarul Florin Birta și președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan au susținut azi o conferință de presă în care au prezentat proiecte comune importante care vizează fluidizarea circulației în municipiu și zona metropolitană.
Asigurarea conectivității comunei Paleu și zona de dealuri cu șoseaua Borșului – DN 1
Conform declarațiilor primarului, anul trecut Primăria Oradea a prezentat cinci proiecte noi de conectivitate a municipiului Oradea, pe care acesta le va face în parteneriat cu Consiliul Județean. Unul dintre aceste proiecte, cel care se referă la legătura dintre actuala centură a municipiului cu noul inel metropolitan, care va fi construit prin str. Apateului, a fost votat în ședința de lună trecută a Consiliului Local. În ședința care va avea loc mâine, consilierii locali vor dezbate proiectul de hotărâre care vizează asigurarea conectivității comunei Paleu prin cartierele Oncea, Soarelui, respectiv prin str. Uzinelor cu șoseaua Borșului – DN1.
Acest proiect presupune construirea unui drum nou de peste 3 kilometri în Oradea, cu o valoare estimată la aproximativ 79,6 milioane de lei.
Traseul noului drumul va porni din zona intersecției drumului actual cu strada Piersicilor, iar de aici traseul va continua pe direcția sud-vest și se va intersecta cu Calea Bihorului printr-un sens giratoriu, va coborî prin zona Oncea și se va intersecta cu str. Episcop Ion Alexi, traversând apoi zona străzii Matei Corvin printr-un pasaj suprateran, după care va ajunge la strada Uzinelor.
Pe tot traseul acestui drum vor exista trei sensuri giratorii: la intersecția cu drumul actual de coborâre din Paleu, la intersecția cu drumul Calea Bihorului și unul la intersecția cu str. Crângului.
Pasajul din zona străzii Matei Corvin va avea în rampele de coborâre și urcare din pasaj două poduri prin rampă, prin care vor fi rezolvate legăturile cu cele două intersecții ale străzilor Plugului și Lirei. În rampa pasajului vor fi două intrări care vor asigura două benzi de circulație pentru cele două străzi, astfel încât traficul de deasupra drumului să nu se intersecteze cu actualele artere de circulație.
Drumul va avea două benzi de circulație a câte 3,5 metri fiecare, plus trotuare și piste de biciclete pe ambele părți (1,5 metri fiecare).
Parteneriatul dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean constă în faptul că acesta din urmă are o axă specială dedicată de finanțare prin Programul Regional Operațional, prin care poate finanța construirea pasajului din zona drumului Matei Corvin. Realizarea pasajului în valoare de aproximativ 40 milioane de lei va fi finanțată în cadrul acestui proiect comun de către Consiliului Județean, restul finanțării de până la 79,6 milioane de lei fiind asigurată de către Primăria Oradea din fonduri proprii.
„Cred că acest drum este foarte important pentru dezvoltarea zonei, de asemenea va asigura un acces mult mai facil care va face legătura cu șoseaua Borșului. A fost demonstrat că orice proiect de infrastructură dezvoltat în orice zonă aduce după sine o dezvoltare continuă a zonei respective. Mulțumesc Consiliului Județean pentru susținerea acestui proiect, practic jumătatea acestui drum va fi suportat din fonduri europene”, a spus primarul Florin Birta.
Legat de această investiție, Ilie Bolojan a menționat că acest nou drum care leagă zona de nord a municipiului, de la zona Episcopia – Soarelui – Paleu – Cetariu, cu zona industrială de pe șoseaua Borșului va fi clasificat ca drum județean, iar partea de pasaj unde Consiliul Județean este eligibil va fi depusă pentru finanțare la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest. În felul acesta, un punct de congestie de pe Matei Corvin va fi eliminat, asigurându-se atât fluidizarea circulației pe Matei Corvin, cât și accesul din zona de dealuri înspre șoseaua Borșului.
Acest proiect, care este unul de tip radial, ajută la conectivitatea metropolitană din nordul orașului înspre Oradea, drumul care se termină la baza serpentinelor de la Paleu fiind prelungit și integrat în acestă soluție, a mai spus președintele CJ Bihor Ilie Bolojan.
În cazul în care proiectul va fi votat, lucrări vor putea fi demarate în cursul anului viitor, durata de implementare a proiectului fiind de 18 luni.
oct. 28, 2024 0
oct. 24, 2024 0
sept. 22, 2023 0
aug. 23, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0