Filarmonica de Stat Oradea a răspuns inițiativei lansate de Asociația New Hope și împreună cu Hospice Emanuel organizează joi, 22 decembrie 2022, de la ora 14, la Sinagoga Neologă Sion, concertul caritabil „Muzica Inimii” dedicat persoanelor aflate în suferință.
Evenimentul se dorește un catalizator al societății bihorene care să aline o parte din nevoile pe care persoane ce se confruntă cu diferite afecțiuni medicale le au, în special a nevoilor emoționale. Inițiativa Asociației New Hope alături de Hospice Emanuel și Filarmonica de Stat Oradea invită la unitate și speranță într-un cadru plin de iubire. Astfel, cei care doresc să participe la acest concert sunt invitați să împodobească „Bradul de Crăciun al inimilor cu dor”, aflat la prima ediție. Fiecare persoană care va face o donație către Hospice Emanuel va primi un ornament special de Crăciun, pe care îl va așeza pe „bradul memorial” din incinta Sinagogii Sion, în amintirea unei persoane dragi care nu se mai află printre noi. Accesul în Sinagona Sion va fi permis cu o oră înaintea concertului, timp în care „Bradul de Crăciun al inimilor cu dor” va fi împodobit.
Toate donațiile strânse vor fi utilizate de Hospice Emanuel pentru continuarea misiunii de a asigura o calitate de viață mai bună persoanelor cu boli oncologice în stadii avansate și terminale, din comunitatea noastră.
Hrana spirituală va fi asigurată de orchestra Filarmonicii de Stat Orade alături de maestrul Alexandru Tomescu și violoncelistul Octavial Lup. Creat în 2018 la inițiativa violoncelistului Octavian Lup, New Hope a devenit un ansamblu sonor în peisajul muzical atât prin calitatea membrilor săi, cât mai ales prin natura proiectelor desfășurate. Este, probabil, singura orchestră a lumii formată din elite muzicale, care concertează regulat în spitalele din România, ducând acolo emoția și puternicul mesaj de empatie, redate prin sunete. De-a lungul scurtei perioade de la înființare, a concertat chiar și în perioada pandemică la Spitalul Clinic Municipal Cluj Napoca, Institutul Fundeni București, Spitalul Matei Balș București, Spitalul Marius Nasta București, Spitalul de Urgență Cluj Napoca, Spitalul de Urgență Bistrița, Spitalul Județean de Urgențe Craiova. De asemenea, a concertat pe 27 Martie la Ateneul Roman in compania lui Alexandru Tomescu si Elisabeth Sombart într-un concert extraordinar care a adunat un public format din refugiați Ucraineni, medici, vârstnici de la Casa Hospice, si deținuți din penitenciare. New Hope a avut colaborări cu nume de prestigiu precum: Paula Seling, Andrei Ioniță, Alexandru Tomescu, David Crescenzi, Valentin Șerban, Irina Baianț.
Când pasiunea, iubirea pentru semeni și bucuria cântatului împreună se împletesc cu excelența, ia ființă MUZICA. Cea vie și eternă… Ea este forța care definește personalitatea fiecărui muzician al orchestrei New Hope. Tinerii interpreți, selectați riguros, sunt membrii în cele mai importante orchestre din țară: Filarmonica George Enescu, Orchestra Națională Radio, Orchestra Operei Naționale București, Orchestra Română de tineret etc.. Făcând front comun în formarea unui grup unit și omogen, artiștii au un singur țel: prin actul interpretativ să pătrundă în cele mai profunde tărâmuri ale conștiinței și sufletului uman, lăsând acolo… SPERANȚĂ! Experiențele concertelor din cadrul proiectului New Hope, sunt o vie mărturie că muzica ridică, muzica înalță, MUZICA VINDECĂ!
Anul 2022 a adus orchestra New Hope pe scena Ateneului Român în repetate rânduri: festivalul Lanto Vară Magică, concertul Regal Caritabil organizat de către Fundația Regală Margareta a României, dar și în cadrul Galei Premiilor Constantin Brâncoveanu.
De Ziua Națională a României New Hope s-a alăturat campaniei Digi24 „Avem Același Sânge”, printr-un recital la Centrul Regional de Transfuzii Sanguine din Iași. Campania promovează donarea de sânge la nivel național.
Un om. O vioară. Aceste două coordonate sunt suficiente pentru a crea un Univers. Iar când omul este Alexandru Tomescu, iar vioara este un Stradivarius, se naşte un Univers locuit de creaturi sonore fascinante care se desprind din culoare şi densitate sonoră, toate menite să subjuge publicul aflat în sală.
Alexandru Tomescu a dovedit că poate îmblânzi orice formă de muzică, mai ales după proiectul „Paganini – înger sau demon”, care a marcat un hotar în cariera lui. A fost momentul în care violonistul şi-a regândit identitatea şi care marchează o cotitură radicală în drumul pe care Alexandru Tomescu a pornit acum câţiva ani, acela spre schimbarea percepţiei existente în România asupra muzicii clasice. Într-adevăr, de când a revenit în ţară, după studii în Elveţia cu Tibor Varga şi Statele Unite ale Americii cu Eduard Schmieder, Alexandru a dorit să demonstreze că muzica clasică este o fereastră spre armonia cu sine şi cu celălalt, o lume deschisă tuturor şi că fiecare merită şansa de a o explora.
După o mai mult decât fructuoasă carieră realizată în Europa și în lume, presărată cu succese în săli precum Théâtre des Champs Elysées – Paris, Carnegie Hall – New York sau Metropolitan Arts Centre – Tokio, sub bagheta unor Maeştri precum Valery Gergiev, Kurt Masur sau Christoph Eschenbach, Alexandru a revenit în România, unde s-a implicat în organizarea unor turnee naţionale de muzică clasică, realizate exclusiv din fonduri private. A înţeles că neconvenţionalul, ca îmbinare între profesionalism şi inovaţie este cheia pentru a atinge publicul larg, drept pentru care a devenit protagonistul unor evenimente–pilot în lumea muzicală românească: a cântat pe Stradivarius într-o staţie de metrou, pentru a dovedi că există o însemnată receptivitate pentru muzica de calitate; a cântat într-o pădure pentru a milita împotriva exploatării iraţionale a domeniului forestier. A cântat în faţa unei case în ruine, pentru a stopa distrugerea clădirilor aflate în Patrimoniul Naţional. A cântat cu scopul adunării de fonduri pentru Asociaţia Nevăzătorilor din România sau pentru protezarea auditivă a copiilor cu deficienţe de auz. Este printre primii artişti care şi-a făcut o misiune clară din a purta mesajul muzicii clasice în oraşe româneşti în care nu există filarmonici. Este suficient ca numele său să apară pe un afiş pentru ca biletele să se epuizeze cu zile întregi înainte de evenimentul respectiv.
Alexandru Tomescu nu se rezumă doar la a cânta în faţa publicului său, ci cultivă un dialog intens cu acesta, fie de pe scenă, explicând ce cântă, fie prin interviurile pe care le acordă la televiziunile şi radiourile de specialitate şi nu numai. Fie că vocea se aude la Radio România Muzical sau la Radio Guerrilla, fie că vorbele sale sunt tipărite în Dilema Veche sau în revista Viva!, el explică ce înseamnă să fii artist în România secolului XXI, ce surse îi hrănesc inspiraţia şi de ce muzica clasică merită o şansă.
Angajamentul pe care şi l-a asumat în momentul în care a primit vioara Stradivarius Elder-Voicu, în 2007 a fost acela de a familiariza un număr cât mai mare de români cu sunetul splendidului instrument. După o serie aproape neîntreruptă de concerte desfăşurate în România și în lume, numele violonistului și al viorii sale au devenit sinonime perfecte.