Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
iun. 04, 2011 Andrei Şandor Actualitate 0 5281 vizualizari
Aparent lăsată de izbeliște în ultimii ani (când a pierdut și singura cursă internațională pe care o avea), aerogara de la Oradea se vrea una internațională. Cu terminalul în curs de modernizare și cu șanse bune ca și pista să fie modernizată, comandantul obiectivului administrat de Consiliu Județean (CJ) Bihor este foarte optimist. Gheorghe Pasc (foto) a vorbit în urmă cu câteva zile, în ședința ordinară din mai a forului județean despre ambițiile Aeroportului din Oradea (AO). Șeful AO spune că au fost aduse unele modificări, mai ales financiare, proiectului de modernizare a pistei și asta pentru că, datorită tehnicii avansate de care beneficiază aparatele de zbor, acestea pot ateriza și pe o infrastructură ceva mai scurtă decât cea prevăzută inițial. Economia ar urma să fie de 9 milioane euro. Cu alte cuvinte, dimensiunea ceva mai redusă a pistei nu va diminua capacitatea aeronavelor care vor putea opera pe AO. În momentul de față, la Autoritatea Aeronautică Civilă Română a fost depus proiectul pe care CJ l-a aprobat în ultima ședință, iar semnalele de la centru sunt pozitive, nefiind probleme cu reconstruirea pistei. Gheorghe Pasc spune că aeroportul are în posesie terenurile necesare pentru alungirea pistei, „nefiind nevoie de cumpăararea vreunui metru pătrat de pământ”. Șeful de la aeroport a menționat în cadrul ședinței CJ Bihor că există sprijinul Ministerului Transporturilor și Infastructurii (MTI) pentru finanțarea lucrărilor de la pistă. De asemenea, partea de bani pe care județul ar aloca-o ar putea fi primită înapoi din fondurile europene destinate acestui obiectiv, sume pe care tot MTI le gestionează.
Bine că s-a amânat Schengenul!
Comandantul AO le-a relatat consilierilor județeni că amânarea aderării României la spațiul Schengen a picat la țanc pentru aerogară. Au fost create, astfel, posibilitățile ca modernizarea terminalului să se realizeze modificarea totală a terminalului. Acesta va fi 100% nou și nu o îmbinare între vechi și nou, susține Pasc. „Suntem în faza de finisare a unor obiective interioare. Vă asigur că nu vom face rabat nici de la calitate, nici de la respectarea legislației privind achiziția de lucrări”, spune comandantul AO. Lucrările ar putea fi terminate în jurul datei de 1 august. Aerogara așteaptă o Comisie formată din reprezentanți de la 4 ministere, aceștia urmând să evalueze obiectivul în vedere includerii lui într-o anumită categorie. Există 3 astfel de categorii: aeroport internațional, aeroport cu trafic internațional și aeroport regional. Comandantul Gheorghe Pasc țintește sus: „Dorim să solicităm Ministerului Transporturilor să ne dea categoria de aeroport internațional”. În opinia șefului AO, acest statut va oferi posibilitatea de accesare și a altor fonduri europene destinate aeroporturilor.
Potrivit lui Gheorghe Pasc, în 2010, Aeorportul din Oradea a avut venituri proprii de aproape 31 miliarde lei vechi, în creștere față de anul precedent.
aug. 06, 2024 0
iul. 15, 2024 0
mai 21, 2024 0
mai 02, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0