Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
dec. 24, 2021 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 1225 vizualizari
Cele mai importante proiecte avizate în şedința Comisiei Municipale de Urbanism și Amenajare a Teritoriului (CMUAT) de săptămâna aceasta sunt cele care vizează construirea terminalului cargo în incinta Aeroportului Oradea și reabilitarea complexului de clădiri monument istoric din str. Piața Nicolae Grigorescu nr. 1, complex care a găzduit Hotelul și Băile Rimanoczy și Cafeneaua Royal.
Fostul Hotel și Băile Rimanoczy – Cafeneaua Royal vor fi reabilitate
Un proiect deosebit de important pentru zona centrală a Oradiei este cel care vizează reabilitarea unui cunoscut complex de clădiri monument istoric, din str. Piața Nicolae Grigorescu, nr. 1. Este vorba de clădirile în care au funcționat pe vremuri Hotelul și Băile Rimanoczy și Cafeneaua Royal.
„Prin acest proiect se propune reabilitarea întregului ansamblu în vederea amenajării unui hotel de 4 stele. Astfel, se vor realiza lucrări de intervenție structurală, dar și lucrări de reabilitare a fațadelor. E important de menționat faptul că se vor păstra funcțiunile originale ale spatiilor reprezentative ale clădirii: hotel, restaurant, cafenea, braserie, iar spațiul destinat băii publice va fi transformat într-o sală multifuncțională, cu păstrarea luminatorului. Toate acestea vor fi puse în valoare prin facilitarea accesului public. Totodată, se dorește deschiderea spaţiilor de la parterul clădirii spre spațiile publice pietonale perimetrale nou create de administrația locală”, a precizat viceprimarul Arina Moș.
Firma Lotus Center SA este cea care a solicitat avizul arhitectului-şef pentru reabilitarea acestui cunoscut complex de clădiri, clasate pe Lista monumentelor istorice.
Până în prezent complexul nu a funcționat ca un ansamblu unitar. Chiar dacă spațiile au fost parțial legate între ele la nivel funcțional prin culoare de circulație, compozițional acestea nu au fost niciodată unificate. Clădirea are trasee interioare labirintice, făcând dificilă orientarea utilizatorilor, lucru care va fi remediat prin lucrările de restaurare care se vor face.
Hotelul făcea parte dintr-un complex arhitectural ce oferea turiştilor de la începutul secolului al XX-lea tot confortul unui sejur memorabil: hotel, restaurant, cafenea, băi la vană şi băi de aburi. După anul 1989, fosta baie de aburi a fost total transformată la iniţiativa Băncii Ţiriac. Luxoasa Cafenea Royal de la parter a fost deschisă la data de 15 octombrie 1900 și amintea de cafeneaua New York din Budapesta.
Din punct de vedere funcțional se dorește unificarea compoziţională prin crearea unor spații din care să se facă accesul firesc spre toate funcțiunile hotelului, supraetajarea părților de clădire cu regim de înălţime P+1 pentru o uniformizare a regimului de înălțime, dar și orientarea camerelor de cazare de la etajul 1 și 2 la fațadele dinspre străzile adiacente și dispunerea circulațiilor în jurul curţilor interioare. Complexul are 3 curți interioare, din care două cu luminatoare.
Proiectul a primit aviz favorabil, urmând să fie obținută autorizația de construcție.
Terminal cargo la Aeroportul Oradea
Terminalul cargo este un proiect deosebit de important pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, care va antrena după sine accesibilitatea regiunii şi mobilitatea bunurilor şi serviciilor, care împreună vor duce la o dezvoltare economică durabilă.
Realizarea zonei cargo în partea de est a Aeroportului Oradea va duce de asemenea la creșterea și diversificarea traficului aerian, atrăgând astfel noi companii aeriene de profil.
Astfel, Aeroportul Oradea prin C.T ParkIota S.R.L a solicitat avizul arhitectului-şef pentru construirea terminalului cargo în incinta Aeroportului Oradea.
Investiția se va realiza în trei etape și va consta în construirea a trei clădiri: o clădire cu suprafața de 14.090 mp care va avea destinația cargo, o clădire de 10.634 mp și o alta de 36.824 mp, cu destinația de hală de depozitare/producție. Investiția va cuprinde și posturi de control acces și împrejmuire, platformă aeronave, drumuri interioare, platforme tehnologice, rețele exterioare și gospodărie de apă.
Suprafața terenului pe care se va realiza investiția este de 143.889 mp.
„Proiectantul a instituit două zone de protecție care delimitează terminalul pe latura de nord și sud. Prima zonă de protecție pe latura de nord este definită de o fâșie de 30 m, vizavi de Centrul NATO, o zonă interzisă construcțiilor, dar care va fi folosită pentru amenajarea drumului de incintă și a unei zone verzi. A doua zonă de protecție e reprezentată de un coridor verde cu lățimea de 18 m, necesar ca zonă tampon față de zona de locuințe”, a spus Radu Fortiș, arhitectul-șef al orașului.
Proiectul a primit aviz favorabil, urmând să fie obținută autorizația de construcție.
oct. 30, 2024 0
oct. 18, 2024 0
aug. 12, 2024 0
aug. 06, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0