Actualizat noiembrie 24th, 2024 10:54 PM
sept. 15, 2021 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 647 vizualizari
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat marți, 14 septembrie, într-o conferință de presă, noii membri ai Consiliului de Administrație de la Aeroportul Oradea și prioritățile managementului pentru următorii ani.
Membrii noului CA al Aerorportului
Consiliul de Administrație (CA) al Aeroportului Oradea va fi format din cinci persoane, un reprezentant al Ministerului de Finanțe, care urmează să fie comunicat, și patru reprezentanți ai autorităților locale.
Astfel, din partea Consiliului Județean Bihor a fost selectat domnul Tudor Jidav, fost director al Aeroportului Internațional Henri Coandă București, actual angajat al companiei și specialist recunoscut la nivel național. Tudor Jidav va fi propus de către autoritatea județeană în funcția de președinte al CA. Reprezentantul Primăriei Municipiului Oradea va fi domnul Mihai Jurca, city-manager, iar reprezentanții mediului economic privat din județ sunt doamna Alexandra Cristina Drăghiciu – managerul departamentului de Resurse Umane al companiei Celestica, unul dintre cei mai mari angjatori din Bihor, și domnul Dan Adrian Popuș, unul dintre managerii firmei Plastor, o companie locală cu un istoric de peste 100 de ani.
„Consiliul de Administrație nu are niciun fel de conotație politică sau de altă natură. Membrii sunt oameni care au competențe cunoscute, atât în partea de aviație, cât și în partea de management în sectorul public sau cel privat. Alături de reprezentantul Ministerului, sper să facă o treabă bună în anii următori. Am avut deja o primă ședință cu membrii CA și am stabilit câteva priorități care sunt consemnate în contractele de management și care vor fi borne ale concursului care va fi organizat pentru postul de manager al Aeroportului Oradea”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, în conferința de presă.
Organigramă nouă și operarea într-un singur terminal
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că un obiectiv important este reducerea cheltuielilor de funcționare la Aeroportul Oradea. Una dintre măsurile propuse este operarea într-un singur terminal.
„CJ Bihor alocă, din banii bihorenilor, o subvenție de 1,5 milioane de euro anual. Nu este totuna dacă banii sunt folosiți pentru operarea aeroportului sau pentru cheltuieli de funcționare. Faptul că se lucrează în două terminale înseamnă cheltuieli de încălzire, utilități și energie electrică destul de mari. Având în vedere creșterile de prețuri care au avut loc în ultima perioadă, operarea înt-un singur terminal ar fi de preferat. Terminalul nou are o zonă de așteptare de peste 150 de personae și are capacitatea să preia orice fel de zboruri”, a mai precizat președintele CJ Bihor.
O altă măsură este reorganizarea activității. Pe ordinea de zi a ședinței ordinare din data de 16 septembrie este propusă spre aprobare noua organigramă a Aeroportului Oradea. Prin reducerea organigramei cu 9 posturi și înființarea unui post nou de inginer, Aeroportul va avea 52 de angajați.
Priorități și perspective de dezvoltare. Aeroportul, o bază de venituri
Una dintre prioritățile managementului Aeroportului Oradea este creșterea veniturilor, prin internalizarea serviciilor de handling pasageri și bagaje și a serviciului de degivrare a aeronavelor. Potrivit anunțului făcut de Ilie Bolojan în conferința de presă, obiectivul este ca aceste activități să fie desfășurate în regie proprie de la finalul anului. Vânzarea combustibilului pentru aeronave și dezvoltarea unei baze tehnice pentru aeronave mici sunt alte surse de venit propuse.
La fel de importante sunt accesarea fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, operaționalizarea terminalului cargo până în 2023, înființarea noii companii aeriene a Județului Bihor, precum și modernizarea aeroportului prin procesarea informatică a pasagerilor.
nov. 16, 2024 0
oct. 24, 2024 0
oct. 14, 2024 0
aug. 22, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0