Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 28, 2020 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 2324 vizualizari
Consiliul Local a aprobat marți, 28 ianuarie, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiție “Lărgire de la 2 la 4 benzi a străzii Matei Corvin prin lărgirea Pasajului inferior de la km 118+501 al căii ferate 328 Arad – Oradea“.
Având în vedere faptul că odată cu punerea în funcțiune a tronsonului de autostradă A3 Satu Nou – Frontieră și conectarea acestuia la autostrada din Ungaria urmează să se înregistreze valori însemnate de trafic pe relația DN1 – Ungaria, care se va desfășura pe DN19 Oradea – Biharia – Satu Mare, iar acest trafic suprapus peste traficul actual de pe DN19, care face legătura între DN1 (Oradea) și autostrada A3 (Satu Nou), poate să însemne dublarea traficului actual, Zona Metropolitană Oradea a propus pentru înbunătățirea condițiilor de circulație în zonă Consiliului Local lărgirea de la 2 benzi la 4 benzi a străzii Matei Corvin.
Strada Matei Corvin, al cărei traseu coincide cu drumul național DN19 relația Satu Mare, are 4 benzi, câte două pe sens, cu excepția tronsonului din zona podului de cale ferată de la intersecția cu drumul de centură al municipiului (strada Podului), respectiv cu strada Ștefan cel Mare. Acesta reprezintă un punct de conflict pe traseul drumului național DN19, o gâtuire cu consecințe negative asupra fluenței circulației, mai ales în orele de vârf.
Conform proiectului de hotărâre aprobat de către consilierii locali, prin amplasare şi prin legăturile pe care le formează în cadrul tramei de trafic, pasajul propus de aproximativ 32 m lungime și 15 m lățime va juca un rol esenţial în fluidizarea circulaţiei, evitarea concentrărilor excesive de trafic, scurtarea distanţelor de parcurs, sporirea siguranţei circulaţiei şi eliminarea blocajelor.
„Creșterea în viitor a traficului auto la intrarea dinspre Satu Mare, ca urmare a deschiderii capătului de autostradă spre Ungaria impune lărgirea la patru benzi a actualei treceri înguste pe sub calea ferată, la intrarea pe centura Oradiei. Lucrarea va fi terminată anul viitor, în urma unui parteneriat dintre Primăria Oradea și CNAIR”, a spus primarul Ilie Bolojan.
Durata de realizare a investiției este de 15 luni, din care durata de realizare a lucrărilor propriu-zise este de 12 luni.
Costurile estimative ale investiției sunt în valoare de 12.168.747,63 lei, exclusiv TVA.
aug. 01, 2024 0
iul. 20, 2024 0
mai 16, 2024 0
feb. 29, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0