Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
iul. 13, 2018 Florin Coman Actualitate, Auto 0 4036 vizualizari
Sperând la bani europeni pe Axa de Mobilitate urbană, primarul Ilie Bolojan a anunţat intenţia demarării, poate chiar din primăvara anului 2019, unor şantiere care vor redesena o importantă parte a zonei centrale a Oradiei. Estimând, înainte de nişte studii de fezabilitate concrete, că cele două mega-lucrări vor costa cam 24 de milioane de euro, edilul liberal a vorbit vineri (13 iulie) despre coridorul de mobilitate pe direcția Nufărul – Gară, planurile fiind ca două şantiere uriaşe să se deruleze aproape simultan şi sub trafic, pe malul drept al Cirşului Repede.
Pe de o parte, potrivit lui Bolojan, în zona Pieței Emanuil Gojdu / Parcul 1 Decembrie este în vedere un pasaj subteran de patru benzi. „Amenajarea începe de la coborârea de pe Podul Dacia înspre B-dul Dimitrie Cantemir și are ca obiectiv crearea unui coridor de mobilitate urbană prin traversarea Căii A. Averescu pe sub bulevardul din piața E. Gojdu și liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran și coborârea traficului auto de pe B-dul din piața E. Gojdu prin pasaje subterane pe o lungime de aproximativ 240 m. Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă”, a explicat şeful Primăriei Oradea. Banii necesari ar fi în sumă de vreo 18 milioane euro.
Mai este cealaltă idee prezentată, în valoare de 6 milioane euro: reorganizarea traficului în zona girației de la Piața Agroalimentară Cetate, la intersecţia cu str. Sucevei. În acest caz, amenajarea ar începe de la str. Griviței până la str. Gheorghe Costaforu și se doreşte crearea unui coridor de mobilitate urbană prin reorganizarea traficului în zona intersecției Bdului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei. Cum anume? Prin amenajarea unui pasaj subteran de vreo 72 m care să asigure traversarea subterană a intersecției dinspre str. Cantemir. Astfel, spre exmemplu, tramvaiele vor putea circula mult mai libere şi neconstrânse de obligativitatea unor opriri / încetiniri.
Studiile de fezabilitate aferente celor două ramuri ale mega-proiectului descris sunt deja în lucru, firma care lucrează la ele fiind compania franceză Aegis. Ilie Bolojan pare optimist şi zice că sunt mari şanse de obţinere de bani externi în această perioadă de exerciţiu financiar. Dar dacă nu se va întâmpla aşa, Municipalitatea va conserva proiectele şi le va depune în următoarea perioadă de alocare de fonduri europene nerambursabile.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0