Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
mart. 08, 2018 Andrei Şandor Actualitate, Auto 0 1665 vizualizari
Simultan cu şantierul pentru pasajul subteran ce va lega zona Hotel Continental de sediul IPJ Bihor, Primăria Oradea bagă utilajele şi pe/în Podul Dacia. La mai bine de 20 de ani de la precedenta intervenţie majoră asupra edificiului, Municipalitatea vrea nu doar să reabiliteze şi să lărgească podul de la Crinul Alb, ci şi să reconfigureze circulaţia de acolo.
Viceprimarul Florin Birta a prezentat detalii despre investiţia de aproape 8,5 milioane lei, argumentul principal pentru lucrări fiind că podul se află într-o stare tehnică necorespunzătoare. După finalizarea lucrărilor, pe Podul Dacia se va putea circula pe câte 3 benzi pe sensul de mers, la care se adaugă cele două fire de tramvai. Cu alte cuvinte, partea carosabilă va fi mărită cu câte o bandă pe sens. „Prin studiul de fezabilitate s-a ajuns la concluzia că partea carosabilă va avea atât pe o parte, cât și pe alta 10 m. Calea de tramvai va rămâne în continuare de 3 m pe sensul de mers, iar trotuarul de la 5,25 m va fi redus la 2,50 m pe sensul de mers. După reabilitare, podul va avea aceași lățime de 32,1 m, doar că va fi reconfigurată circulația pe pod”, a explicat viceprimarul Florin Birta în conferinţa de presă de joi, 8 martie.
Intervenţia de la Podul Dacia va dura efectiv 7 luni, şantierul urmând să se deruleze sub trafic, autovehiculele putând circula cu cel mult 10 km/h, alternativ pe cele două sensuri de mers. Birta a mai prefaţat oprirea totală a circulaţiei tramvaielor în zonă, timp de maximum o lună, perioadă în care va fi refăcută hidroizolaţia de sub căile de rulare. E posibil ca, pentru acele 30 de zile, OTL să introducă în circuit un tramvai de tip pendul, care va putea face un fel de dus/întors între zona Magheru şi Rogerius.
Ca şi în cazul pasajului subteran de la str. Magheru, Primăria va porni investiţia de la pod cu bani de la bugetul municipal, dar nu e exclusă accesarea de fonduri externe.
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0