Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
ian. 25, 2018 Andrei Şandor Actualitate 0 3072 vizualizari
La chinezi, până şi mijloacele de transport în comun trebuie să aibă ceva dintr-un dragon. Dacă nu viteza, măcar numele. „Golden Dragon” este autobuzul electric prezentat azi, la Oradea, de firma Xiamen Golden Dragon Bus Co., care se află într-un turneu de promovare prin România. De data asta, Oradea este ultima staţie din periplu, după oraşse precum Suceava, Bistriţa, Bacău sau Sibiu. Joi, 25 ianuarie, un exemplar din autovehiculul 100% nepoluant a putut fivăzut în faţa Primăriei, viceprimarul Mircea Mălan, şefii OTL (managerul Viorel Pop şi directorul tehnic Adrian Revnic) şi reprezentanţii companiei chineze fiind amfitrionii unei scurte prezentări a mijlocului de transport în comun. Cel mai important detaliu: preţul. Un asemenea autobuz costă în jur de 450.000 de euro. Deci e puţin probabil ca OTL să achiziţioneze în curând aşa ceva, mai puţin dacă reuşeşte să acceseze o finanţare europeană. Doar că Municipalitatea este cam strânsă cu uşa, după ce tocmai a fost promovată o lege care încurajează cumpărarea de mijloace de transport public de călători nepoluante. Conform declaraţiilor lui Mălan, actul normativ prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Deci nu e neapărat o chestiune foarte urgentă. Totuşi, OTL ar avea în plan asemenea achiziţii. Vicele a reamintit că intenţia este de achiziţionare a unui lot de 10 noi tramvaie. Or, tramvaiele sunt din start mijloace de transport nepoluante, deci Oradea nu ar fi în pericol de a nu respecta legea prin care se introduce obligativitatea de cumpărare de asemenea autovehicule (dotate cu motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz). Autobuzul Golden Dragon e prezent de câteva zile în Oradea şi circulă (până vineri, inclusiv) pe traseul liniei 22. Pe gratis, căci nu are montate validatoare de abonamente / bilete. Directorul general Pop a menţionat că un astfel de autobuz consumă cam cât un tramvai Siemens. „Acest autobuz consumă în jur de 1 kWh/km, iar tramvaiul la fel, deşi are o capacitate mai mare decât autobuzul”, spune şeful OTL, sugerând că tramvaiele noi nouţe ar fi un business mai bun. Urmează ca vineri (26 ianuarie), presei locale să-i fie prezentat şi un autobuz SOlaris hibrid.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0