Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
oct. 06, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 1416 vizualizari
Ca votant al moțiunii simple depuse de Opoziția parlamentară împotriva șefului Ministerului Transporturilor, Răzvan Cuc, deputatul liberal Găvrilă Ghilea s-a dezlănțuit, într-o conferință de presă, în legătură cu demnitarul pesedist. Reamintindu-și că, la un moment dat, în presa locală au apărut „elogii” la adresa ministrului, fiind precizat faptul că respectivul ar avea origini bihorene, Ghilea consideră că Cuc „a făcut Bihorul de ruşine, prin dezinteresul pe care l-a manifestat faţă de cele două proiecte decisive pentru economia judeţului”. Deputatul PNL se referă la tronsonul de autostradă Borş – Suplacu de Barcău şi la modernizarea DN76 Oradea-Deva. În mod ciudat, deși, în mod real, lucrurile nu au stat altfel nici pe timpul ministrului Sorin Bușe, Găvrilă Ghilea (foto) spune răspicat că tehnocratul (n.b.: pe care PNL Bihor l-a curtat pentru a candida pe loc eligibil la alegerile generale din decembrie 2016) făcuse pași înainte în privința celor două investiții de mai sus. „De când a revenit PSD la Putere, lucrurile stagnează din nou”, a declarat deputatul Ghilea.
Într-o altă ordine de idei, menționând că moțiunea simplă împotriva ministrului Răzvan Cuc nu a trecut, prim-vicepreședintele PNL Bihor a arătat că România stă extrem de prost în ceea ce privește infrastructura rutieră. Conform Forumului Economic Mondial, suntem pe locul 120, având șosele mai proaste decât cele din state precum Zambia, Mali, Tanzania, Uganda, Etiopia, Cambodgia, Sierra Leone, Mongolia, Bangladesh, Burundi, Nepal sau Zimbabwe.
Iar în ciuda acestei aparente realități, după cum a menționat Găvrilă Ghilea, „ministrul Transporturilor a acceptat să piardă banii destinaţi investiţiilor”, „proiecte precum Autostrada Transilvania, Autostrada Sibiu-Piteşti sau Autostrada Moldovei fiind compromise, termenele de finalizare fiind împinse mult după 2020”.
Pe lângă demiterea de către premierul Mihai Tudose a ministrului Transporturilor, liberalii au mai cerut prin intermediul moțiunii „începerea procedurilor pentru selectarea CA-urilor şi a managerilor privaţi la companiile din subordinea ministerului care funcţionează în baza OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă, o evaluare corectă şi transparentă a tuturor celor 50 de companii şi unităţi din subordinea ministerului, fundamentarea şi prezentarea unor termene realiste pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură pe toate cele 4 moduri de transport, respectiv consolidarea capacităţii instituţiilor cu atribuţii în implementarea proiectelor de investiţii”.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0