Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
sept. 18, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Politică 1 2909 vizualizari
Partenerii de moţiuni simple ai liberalilor din Parlamentul României mârâie la administraţia locală condusă de liderul PNL Bihor, primarul Ilie Bolojan. După dezbaterea publică privind strategia de parcări a Municipalităţii – care prevede, printre altele, eliminarea unui număr cât mai mare de locuri de parcare de pe carosabil în zona centrală – reprezentanţii Uniunii Salvaţi România (USR) critică modul în care Primăria abordează subiectul. Strategia scrisă în sine este descrisă drept „întortocheată” și „lipsită de structură”, conducerea urbei fiind acuzată că „pregătește un război al nervilor în centrul orașului”.
Pe lângă nedumerirea creată de dorinţa de desfiinţare a locurilor de parcare albe din zona centrală, USR-iştii citează din strategia în care scrie că au fost deja şterse „în jur de 470 de locuri de parcare din centrul orașului (P-ța Unirii, str. Independenței, str. Vasile Alecsandri), cu promisiunea că va fi construită parcarea subterană de lângă malul stâng al Crișului Repede. Parcare care nu există”. Tânăra formaţiune politică a descoperit şi contradicţii în textul supus dezbaterii: „…una dintre măsurile previzionate fiind `Creșterea numărului sau a ofertei de locuri de parcare`, pentru ca mai apoi să se stabilească că `Premisa de la care se pleacă este că disponibilitatea redusă a locurilor de parcare în zona centrală este unul din instrumentele ce vor ajuta la schimbarea comportamentului de călătorie` și `Numărul parcărilor de pe stradă va scădea într-un ritm echilibrat`. Şi au mai fost găsite şi elemente de tip hazliu, în contextul celor deja menţionate de Municipalitate: „Oradea va avea în vedere menținerea actualului număr de parcări”.
În ton cu mai multe voci care, încă de la darea în folosinţă a parcării supraterane din spatele Palatului de Justiţie, spuneau că scopul este creşterea tarifelor, USR Bihor consideră că asta se şi urmăreşte prin desființarea parcărilor de lungă durată pe stradă, marcate cu alb și crearea celor galbene. „Această politică a parcărilor va produce pagube întreprinderilor private din central orașului, dacă vor fi schimbate sau vor fi desființate până când parcarea subterană nu va fi finalizată, precum și frustrarea cetățenilor care au de rezolvat probleme la instituțiile publice”, transmit liderii filialei bihorene a formaţiunii parlamentare. Concret, USR cere o ordine firească lucrurilor: „Întâi faci condiții pentru pietoni, bicicliști și alte locuri de parcare și abia apoi eliberezi centrul de locurile de parcare pentru că până acum doar s-au tăiat locuri de parcare și s-au scumpit cele rămase. Cum procedează PMO pune căruța înaintea boilor”, punctează USR.
Pentru ca strategia de parcări a administraţiei locale de la Oradea să fie într-adevăr bună / realistă, se cere o dezbatere reală în care să fie implicaţi toţi cei afectaţi de modificările pe care Primăria doreşte să le înfăptuiască. USR Bihor solicită inclusiv implicarea mediului universitar, al arhitecților și al urbaniştilor pentru realizarea acestei strategii.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
– prin eliminarea celor albe pentru rezidenții sau angajații cu abonament se evita o scumpire pentru ca o parcare va fi accesibila mai multor persoane, deci nu e o diminuare a nr. de parcari ci un fel de crestere a accesibilitatii acestora. Comunistii de la USR nu inteleg echilibrul cerere-oferta.
– o scumpire a acestora, in conditiile unei cereri prea mari e naturala, dar in strategie e doar posibila.
– sexo-marxistii de la USR Bihor ca niste politicieni demagogi de aceeasi speta (cuvinte ca sa criticam pe altii, chiar daca e o masura buna) sustine ca parcarile sa fie accesibile dar vor umanizarea orașului prin vise flower-power, nu prin masuri concrete si certe.
– in privinta ordinii: poti face pista de biciclete fie pe aliniamentul de parcari de la marginea drumului (dar trebuie sa renunti la ele), fie daramand case or transformand soseaua in pista ciclo, si fara auto pe ea, dar pastrand parcarile. Idioti!
– apoi prostii cu caruta in fata boilor, ce are maru si cu motoru, ei considera ce a înainta cereri și primi documente on-line rezolva problema parcarilor…