Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iul. 19, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Auto 0 2471 vizualizari
România a semnat contractul cadru de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), în valoare de un miliard de euro, privind cofinanţarea statului pentru proiectele de transport din cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Vestea este bună şi în context orădean. De ce? Pentru că unul dintre proiectele pe POIM, pentru care a fost deja garantată finanţare europeană – deci cu nevoie de cofinanţare din partea Statului Român – este Terminalul Intermodal gândit de Primărie. Potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor, „investiţiile vor beneficia de fonduri nerambursabile din partea Uniunii Europene şi se vor concentra pe promovarea unui transport sustenabil şi pe eliminarea blocajelor din reţeaua infrastructurii de transport. Se va pune accentul pe sistemele de transport multimodal şi pe reducerea impactului transportului asupra mediului”. Reamintim că la Oradea se doreşte realizarea unui terminal care să aibă trei linii de cale ferată cu platforme betonate de încărcare-descărcare a mărfii, spaţii de depozitare, locuri de parcare, clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru agenţii economici. De asemenea, proiectul mare prevede conectarea terminalului la şoseaua DN 1 / E60, precum şi un pasaj rutier suprateran pe Şoseaua Borşului, în zona de acces în Parcul Industrial Eurobusiness 1. Valoarea proiectului de la Oradea este de peste 33 de milioane de euro, după ce au fost sume finale intermediare de 10, 16 şi 24 de milioane de euro. Citiţi detalii AICI.
foto – portvalleyfield.com (pentru ilustrare)
mart. 06, 2024 0
mai 02, 2022 0
apr. 04, 2022 0
dec. 20, 2021 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0