Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 07, 2017 Andrei Şandor Actualitate, business 0 10502 vizualizari
În compania preşedintelui şi vicepreşedintelui CJ Bihor – Pasztor Sandor şi Ioan Mang – primarul de Salonta, Torok Laszlo, s-a arătat încrezător că actualul proiect al şoselei ocolitoare a Municipiului Salonta va fi dus la bun sfârşit. În cadrul unei conferinţe de presă organizate miercuri, 7 iunie, edilul a făcut o pledoarie prin care a prezentat argumentele pentru care un asemenea proiect de infrastructură rutieră este necesar. Pe de o parte, Torok consideră că investiţia (n.b.: care se ridică, potrivit studiului de fezabilitate, la aproape 50 de milioane de euro) ar fi benefică pentru cei care tranzitează zona, dar şi pentru localnici. Şoferii nu ar mai pierde timp, nu şi-ar mai face nervi şi nu ar consuma combustibil aiurea zeci de minute până când scapă de Municipiul Salonta, pe DN 79. Totodată, localnicii ar avea parte de mai puţine maşini, deci implicit de poluare mai redusă, respectiv şoseaua principală nu s-ar uza atât de mult.
În acelaşi timp, primarul salontan a reamintit că despre o variantă de ocolire se discută permanent de vreo 20 de ani. Un proiect concret a apărut în 2006, când s-a vorbit despre drumul expres Oradea – Arad, un tronson al acestuia fiind gândit astfel încât să servească drept centură a municipiului condus de Torok Laszlo. Doar că proiectul cu pricina a fost abandonat. O altă variantă de centură ar fi costat cât bugetul de investiţii pe 30 de ani al Salontei. Adică nici pomeneală de realizarea unui astfel de proiect. Preşedintele CJ, Pasztor Sandor, a ţinut să precizeze că s-a lucrat în ultima vreme la definitivarea tuturor documentaţiilor necesare. „Avem, un studiu de fezabilitate integrat şi s-au purtat deja discuţii la Bucureşti pentru finanţare”, a spus liderul de la judeţ. Pasztor a şi tras de urechi vechile conduceri ale CJ precizând că dacă ar fi fost gata toate documentele necesare, „acum am fi avut o parte din bani de la Guvern” în vederea demarării lucrărilor.
Există două variante, ca lungime, pentru drumul de ocolire. În ambele cazuri, lungimea centurii nu trece de 10 kilometri. Preşedintele CJ a precizat că s-a renunţat la şoseaua cu două bezni pe sens, însă terenurile peste care va trece drumul au fost astfel alese încât, în viitor, dacă vor fi resurse financiare, se va putea face lărgirea la două benzi pe sens. De asemenea, proiectul centurii Salontei a fost astfel creionat încât în vecinătate să se poată dezvolta şi o zonă industrială.
mai 30, 2024 0
mai 26, 2024 0
mai 16, 2024 0
apr. 30, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0