Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mart. 08, 2017 Andrei Şandor Actualitate, Politică 0 2665 vizualizari
Prejudiciul de peste 525 milioane euro, produs de CNADNR, potrivit unui Raport al Ministerul de Finanţe, în cazul Autostrăzii Transilvania, nu a trecut neobservat de parlamentarii bihoreni. Deputatul Găvrilă Ghilea (PNL) a avut o luare de cuvânt pe acest subiect, ieri, în plenul Camerei Deputaţilor, evidenţiind că suma de mai sus nu este altceva decât o încoronare a pagubelor cauzate de firma Bechtel cu largul concurs al Companiei de autostrăzi şi drumuri naţionale. „…costul iniţial de 2,2 miliarde de euro, care corespundea unui preţ mediu de 5,3 milioane de euro pe kilometru, considerat la acea vreme destul de piperat, lucrările erau inaugurate cu surle şi trâmbiţe un an mai târziu, având ca termen de finalizare orizontul anului 2012, când cei 415 kilometri care despart Braşovul de Vama Borş trebuia să fie parcurşi pe patru benzi in mai puţin de 3 ore”, a spus Ghilea constatând că „la 13 ani de la tăierea panglicii inaugurale a celui mai îndrăzneţ proiect de infrastructură de la construirea Transfăgărăşanului şi a Canalului Dunăre – Marea Neagră încoace, după perindarea prin funcţii a nu mai puţin de 6 prim-miniştri şi 17 miniştri ai Transporturilor, Autostrada Transilvania are un singur tronson finalizat, 2B, Câmpia Turzii – Gilău, în lungime de 52 de kilometri, inaugurat cu chiu cu vai în toamna anului 2010, pentru a cărui realizare s-a cheltuit peste un milliard de euro, adică aproape jumătate din valoarea contractată iniţial, deşi nu reprezenta decât o optime din cei 415 kilometri proiectaţi în 2004”. Poziţia critică a celui care face parte din conducerea actaulului PNL Bihor se îndreaptă şi spre modul în care Guvernul Năstase a ales să desemneze constructorul „printr-o procedură de negociere cu o singură sursă, care a ridicat destule semne de întrebare încă de pe atunci”. La fel, Găvrilă Ghilea pare critic, acum, şi cu prim-miniştrii şi şefii de la Transporturi proveniţi de-a lungul timpului inclusiv din fostul său partid, PD(L). Citând tot din Raportul elaborat de Ministerul de Finanţe, fostul prefect de Bihor a arătat în faţa celorlalţi deputaţi că 298,7 milioane euro din totalul prejudiciului „reprezintă suma achitată de CNADNR din fonduri de la bugetul de stat, iar 227,2 milioane euro reprezintă penalităţi şi dobânzi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (n.b.: actuala CNAIR) având obligaţia de a recupera sumele plătite ca avans constructorului, cu perceperea majorărilor de întârziere”.
mart. 22, 2024 0
ian. 17, 2023 0
iun. 07, 2022 0
aug. 20, 2020 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0