Actualizat noiembrie 22nd, 2024 3:12 PM
dec. 07, 2016 Andrei Şandor Administrație 0 2521 vizualizari
Un număr de peste 1.100 de apartamente aparținând de 10 asociații de proprietari fac parte, din această lună, din programul pilot bazat pe un soft care să îi ajute pe administratori să facă o treabă bună. Și să-i dezvețe de prostii pe cei care ar avea predispoziție pentru așa ceva. Viceprimarul Mircea Mălan a apărut azi, 7 decembrie, într-o conferință de presă împreună cu Pavel Varvari, directorul firmei care a realizat programul informatic oferit gratuit (Blocmanager), pentru testare timp de 6 luni.
Edilul orădean a reamintit că ideea ca Municipalitatea să posede un asemenea soft general, prin care să poată fi gestionate mai bine relațiile dintre cetățeni și asociațiile de proprietari (respectiv furnizorii de utilități, Poliția Locală și administrația orașului), a venit în urma multiplelor întâlniri avute deja cu orădenii din toate zonele urbei. În cadrul acestor discuții, cetățenii au semnalat, spune Mălan, foarte multe nemulțumiri care merg de la probleme cu restanțierii, prin contestarea modului în care se împart facturile comune și ajungând până la fenomenul delapidării. În ultimii ani, la 17 asociații de proprietari au fost cazuri în care administratorii / președinții asociațiilor s-au făcut nevăzuți cu banii adunați de la oamenii care și-au plătit facturile de întreținere. Paguba estimată depășește 2 milioane de lei. Iar blocatarii, cel mai probabil, trebuie să scoată din buzunar încă o dată sumele deja achitate.
Asociațiile din proiectul pilot au fost alese în funcție de unele criterii, ele provenind din toate zonele municipiului, fiind mici și mijlocii (nu cu sute de apartamente), respectiv asociații care au avut probleme cu delapidarea, unde sunt multe neînțelegeri. Mircea Mălan a relatat că, până azi, a participat la 16 întâlniri cu asociațiile de proprietari, cadru în care le-a prezentat reprezentanților acestora proiectul programului de calculator. „Oamenii au fost rugați să se pronunțe legat de utilitatea proiectului și cu conținutul pe care să-l aibă softul. Toți participanții, fără excepție (președinți, administratori sau membri), au apreciat proiectul ca fiind necesar și sunt dispuși, doresc să primească spre utilizare un astfel de soft”, afirmă viceprimarul de Oradea. Consultările nu s-au încheiat. Administrația locală îi cheamă în continuare pe cetățenii din zonele de blocuri la întâlniri trimițându-le „scrisori din care rezultă indubitabil ce dorește Municipalitatea”.
Mircea Mălan susține că, după ce a apărut în presă intenția Primăriei de a solicita realizarea unui program de acest gen, foarte complex, încă o firmă, Compania Aviziero din București, s-a oferit să intre în joc și oferă, tot gratuit (pentru testare), un alt soft de același tip, pentru 200 de apartamente. Și tot pentru 6 luni. În opinia vicelui liberal, cu cât mai multe asemenea posibilități de încercare vor fi, cu atât mai bună va fi soluția de final. În ambele cazuri (firmele Xisoft și Aviziero), urmează adăugarea de module specifice pentru Oradea și pentru ce anume se vrea de la program. Directorul Xisoft, Pavel Varvari (foto), a declarat în fața presei că firma sa crează softuri dedicate administratorilor de bloc, menite a îmbunătăți transparența. La această oră, Blocmanager rulează deja în vreo 20 de orașe din țară (ex.: București, Cluj-Napoca, Craiova, Galați, Iași), fiind utilizat de un număr important de asociații de proprietari. Surpriză: inclusiv la Oradea este deja folosit acest Blocmanager, unul dintre administratorii care l-au achiziționat fiind și el prezent la conferința de presă de miercuri. Este vorba despre Cristian Lucaci, care se ocupă de cheltuielile locatarilor din blocurile firmei Ared.
Acesta s-a declarat un fan al softului și spune că recomandă un asemenea mod de a gestiona problemele asociației deoarece „dintr-un administrator incompetent, te face competent”. Lucaci (foto) a subliniat modul în care un program de acest gen ușurează muncă administratorilor. Practic, softul face totul după ce are datele necesare încărcate: împarte facturi și cheltuieli, individualizează toate sumele de plată pe fiecare apartament, întocmește lista de plată și o poate trimite la locatar prin E-mail. Cetățeanul este avertizat că a primit nota de plată de la final de lună, cu toate detaliile necesare și poate alege varianta plății cu cardul. Lucru care va fi evidențiat imediat în softul care poate fi accesat online 24 de ore din 24 de către oricine: locatar, administrator de bloc, respectiv (cum va fi cazul Municipiului Oradea) furnizori de utilități sau personal al Primăriei.
Potrivit directorului Varvari, Xisoft încă nu a lucrat la un program atât de complex precum cel dorit de administrația locală orădeană, dar în funcție de solicitările specifice de aici softul poate fi extins și îmbunătățit. Viceprimarul Mălan spune că a început deja instructajul cu cei 10 șefi de asociații care fac parte din programul pilot și urmează discuții cu IT-iștii și cu cei de la departamentele de comunicare ale furnizorilor de utilități în vederea centralizării datelor de care este nevoie pentru încărcarea lor în programul pilot.
Un astfel de soft e destinat administratorului de bloc, pentru contabilitatea asociației, oferă acces online permanent locatarilor (calcul întreținere, facturi și chitanțe scanate, pentru introducerea indexului de la contoare, pentru verificarea soldului de casă, a actelor diverse aferente, al soldului asociației. Grație facilităților oferite de program, și Primăria va putea verifica foarte ușor orice asociație în vederea monitorizării modului în care sunt efectuate plățile și pentru a preveni eventuale tentative de delapidare. O infracțiune care are toate șansele să dispară având în vedere că totul este evidențiat în programul informatic, iar acesta va fi la vedere non stop via internet.
„Vrem să scoatem la lumină toată această situație care există pe circuit – locatar, Primărie, furnizori -, vrem să înlăturăm o parte importantă a nemulțumirilor, vrem ca orădenii să se implice mai mult în ceea ce-i privește pe ei și vrem să dovedim responsabilitate în gestionarea relațiilor dintre noi”, a declarat Mircea Mălan. Practic, programul final va fi achiziționat prin achiziție publică de Primăria Oradea și va fi pus gratuit la dispoziția tuturor celor de la bloc și a tuturor celor 812 asociații de proprietari.
Așa cum prevestea încă de la prima conferință de presă în care a abordat subiectul, viceprimarul a revnit la ideea că va fi nevoie și de un Regulament adoptat de Consiliul Local, care să prevadă modul în care funcționează programul și modul în care administratorii asociațiilor de proprietari trebuie să încarce acolo informațiile. Declarându-se adept al transparenței și onestității în materie de relație cu cetățenii, edilul promite că Regulamentul și proiectul final de soft vor fi rezultatul consultării publice a orădenilor. „În funcție de ce vor stabili ei, așa vom merge mai departe”, spune Mălan.
aug. 06, 2024 0
apr. 26, 2024 0
apr. 09, 2024 0
apr. 02, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 19, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur